Lexus GX zmodernizowany
Lexus zaprezentował właśnie odświeżony model GX 460. Zmiany nie są rewolucyjne, ale wyraźnie widoczne - samochód otrzymał nową stylistykę przodu, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + w standardzie oraz zupełnie nowy pakiet offroadowy.
Nowy GX zwraca uwagę większym grillem w kształcie klepsydry o charakterystycznym dla Lexusa, plecionym wzorze, a także bardziej agresywnie zarysowanymi przednim, 3-wiązkowymi światłami LED, podobnymi do tych zastosowanych w większym modelu LX. Pod względem stylistycznym GX lepiej integruje się teraz z pozostałymi modelami japońskiej marki. Dostępny jest też pakiet Sport Design Package, który wzbogaca jego wygląd o m.in. inne wykończenie dolnej części atrapy chłodnicy i bocznych lusterek, czarnomatową końcówkę wydechu i 19-calowe, aluminiowe felgi wykończone lakierem Gunmetal Metallic.
Skoro o barwach mowa, GX 460 jest teraz dostępny w 7 kolorach lakieru i 4 wariantach kolorystycznych wnętrza, w tym nowym Rioja Red z czarną podsufitką. We wnętrzu znajdziemy wykończoną skórą i drewnem podgrzewaną kierownicę, wykonaną z ręcznie dobieranych materiałów. A także tapicerkę ze skóry semianilinowej, która jest barwiona dogłębnie, a nie tak jak to często bywa jedynie na powierzchni. W droższych wersjach wyposażenia we wnętrzu auta znalazły się także elementy z afrykańskiego drewna sapeli połączone z aluminium.
Od teraz w Lexusie GX w standardzie dostępny jest pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą m.in. układ przeciwkolizyjny z wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Ciekawostką jest także system Lexus Enform Remote, który pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie drzwi, włączenie silnika i klimatyzacji, a także sprawdzenia poziomu paliwa przy pomocy smartfonu, smartwatcha albo urządzeń obsługujących rozwiązania Google Assistant oraz Amazon Alexa. W GX-ie znajdziemy również układ Lexus Enform Safety Connect, który ułatwia uzyskanie wsparcia w awaryjnych sytuacjach na drodze. SUV-a wyposażono także w 4 porty USB, w tym 2 przeznaczone dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń.
Pod maską Lexusa GX 460 pozostała sprawdzona V-ósemka o mocy 301 KM i pojemności 4,6 l, która wytwarza 446 Nm momentu obrotowego. Motor ten sprawia, że samochód może pociągnąć nawet ponad 2900-kilogramową przyczepę, w czym dodatkowo pomaga układ stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Spokrewnionego z Toyotą Land Cruiser GX wyposażono w stały napęd na wszystkie koła z centralnym dyferencjałem Torsen. Auto dysponuje także znanymi z terenówek Toyoty i Lexusa systemami, w tym Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który dostosowuje zachowanie drążków stabilizujących do podłoża, układem aktywnego zawieszenia Adaptive Variable Suspension (AVS) z trybami Normal, Sport oraz Comfort, a także asystentem zjazdu ze wzniesienia - Downhill Assist Control.
Nowy GX może być także wyposażony w zupełnie nowy pakiet Off-Road Package, w którego skład wchodzą systemy Multi-Terrain Monitor i Panoramic View Monitor pokazujące najbliższe otoczenia auta w czasie poruszania się w trudnym terenie oraz parkowania. Ponadto Off-Road Package rozszerza wyposażenie samochodu o chłodnicę skrzyni biegów, osłonę zbiornika paliwa i systemy Crawl Control oraz Multi-Terrain Select