Land Rover Discovery Sport zmodernizowany

W blisko pięć lat od rynkowego debiutu Land Rover zafundował kurację odmładzającą modelowi Discovery Sport. Auto otrzymało m.in. nowy przód i kilka znaczących ulepszeń w kabinie.

Jak to zwykle przy liftingach bywa, odświeżony Discovery Sport może się pochwalić nowym oświetleniem i przestylizowanymi zderzakami. Same lampy mają teraz zupełnie inne kształty - zamiast okrągłych pierścieni i soczewek świateł mijania postawiono na ostrzejsze, bardziej zdecydowane, kształty. Reflektory w całości wykonano w technologii LED. Oko fana marki zwróci też uwagę na zmodyfikowany kształt osłony chłodnicy. W ofercie pojawiły się ponadto nowe wzory obręczy kół w rozmiarach od 18 do 21 cali.

Największą nowością we wnętrzu jest system info-rozrywki Touch Pro wyposażony w 10-calowy, dotykowy ekran wkomponowany w konsolę środkową. Nabywcy mogą też liczyć na nowy, cyfrowy, zestaw wskaźników, lepsze materiały wykończeniowe czy... inny lewarek zmiany biegów. Producent podkreśla, że dzięki dodatkowym dwóm miejscom w bagażniku i fotelom drugiego rzędu, składanym w proporcjach 40:20:40, wnętrze daje aż 24 możliwości konfiguracji. Lista opcji obejmuje m.in. zestaw akcesoriów przydatnych w podróżach ze zwierzętami.

Reklama

W wycieczkach poza utwardzone drogi pomagać ma m.in. znany już z Range Rovera Evoque system ClearSight Ground View. To zestaw, umieszczonych pod pojazdem, kamer, dzięki którym kierowca może omijać kamienie czy korzenie, które mogłyby uszkodzić przewody hamulcowe czy elementy układu napędowego.

Nowością jest debiutujący w Discovery Sport system mild hybrid (wykorzystujący alternator z funkcją rozrusznika) działający w oparciu o 48-voltową instalację elektryczną.

Podstawowa odmiana - D150 - ma pod maską wysokoprężny silnik 2.0 l generujący 150 KM i 380 Nm. Jednostka jako jedyna oferowana jest z napędem na przednie koła i ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów. Chętni na odmianę 4x4 muszą dopłacić za przekładnię automatyczną. W ofercie są też mocniejsze wersje wysokoprężne: D180 (180 KM i 430 Nm) oraz D240 (240 KM i 500 Nm) - obie standardowo oferowane z napędem 4x4 i 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Zwolennicy silników o zapłonie iskrowym mają do wyboru jednostkę 2,0 l w dwóch wariantach mocy: P200 (200 KM i 320 Nm) oraz P250 (249 KM i 365 Nm). W obu przypadkach napęd 4x4 i 9-stopniowy automat to podstawowa konfiguracja.

PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy