Kia Niro EV, czyli debiut wersji elektrycznej
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Kia zaprezentowała trzecią, obok hybrydowej i plug-in, odmianę Niro - w pełni elektryczną.
To, że mamy do czynienia z "elektrykiem" łatwo rozpoznać po zmienionym, w stosunku do wersji hybrydowej, pasie przednim z "pełnym" grillem. We wnętrzu natomiast znajdziemy nowy tunel między fotelami, gdzie znalazł się przełącznik trybów jazdy i szereg innych przycisków.
Niro EV to najmocniejsza i najszybsza wersja tego modelu - oferuje ona 204 KM i 395 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na sprint do 100 km/h w 7,8 s. Dzięki akumulatorowi o pojemności 64 kWh auto może przejechać na jednym ładowaniu do 380 km. Alternatywnie ma być dostępna tańsza wersja z baterią mającą 39,2 kWh, zapewniającą zasięg 240 km.
Ładowanie takich akumulatorów sporo trwa, ale jeśli mamy dostęp do mocnej ładowarki (100 kW) to uzupełnienie energii od 0 do 80 procent ma trwać tylko 54 minuty. Dobra wiadomość jest też taka, że baterie udało się umieścić w podłodze auta, dzięki czemu bagażnik ma całkiem spore 451 l pojemności.