Kia chce namieszać na rynku dostawczaków. Widzieliśmy nowe modele PBV
Podczas targów IAA w Hanowerze Kia zaprezentowała dwa dostawcze modele PBV. Produkcja tych pojazdów zaliczanych do do lekkich aut dostawczych (LCV) ma się rozpocząć już w 2025 roku.

Spis treści:
Na stoisku Kii miałem możliwość obejrzeć modele koncepcyjne PV5, PV5 People Mover, PV5 High Roof oraz PV7. Każdy model miał inne przeznaczenie: od przewozu osób, przez transport towarów, żywności, do mobilnej reklamy z wbudowanym ekranem LED. Uwagę przykuwał bardzo futurystyczny wygląd pojazdów, z zewnątrz, jak i wewnątrz.
Nie zabrakło ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych np. zastosowano kolumnę kierowniczą, którą można postawić do pionu, zwiększając miejsce w kabinie podczas postoju. Nie wiadomo jednak, czy takie rozwiązanie zostanie użyte w wersji produkcyjnej.
"Plan S" czyli rozszerzenie linii pojazdów elektrycznych
Koreański producent planuje rozszerzyć swoją ofertę pojazdów elektrycznych. W związku z tym zaprezentował w Hanowerze nowe modele elektryczne oparte na na tzw. Platform Beyond Vehicle (PBV). Wszystkie pojazdy PV będą produkowane w nowo powstającej fabryce w Korei.

Dla kogo pojazdy PBV?
Na to pytanie od przedstawicieli marki otrzymywałem odpowiedź: dla wszystkich.
Planujemy podchodzić bardzo indywidualnie do zapotrzebowania konkretnych branż, dobierając rozwiązania, które będą najlepsze w rozsądnej cenie.
Koreański producent ma w planach współpracę z europejskimi firmami dopasowującymi pojazdy do zapotrzebowania w określonej branży.
Aby zrewolucjonizować rynek LCV, potrzeba kompleksowego podejście. Dlatego chcemy zmaksymalizować korzyści, które wynikają z nowatorskiej platformy i zaoferować pojazdy dostosowane do potrzeb jak najszerszego grona klientów.

Współpraca z Geotab
Kia ogłosiła również współpracę z Geotab - firmą specjalizującą się w dziedzinie rozwiązań z zakresu zarządzania transportem. Kolaboracja ma na celu zintegrowanie technologii, systemów, optymalizacji tras w jednym pojeździe. Komputer pokładowy zostanie oparty na systemie Android OS, a w pojeździe zostanie użyty nowatorski system zarządzania flotą.
PBV - synonim wydajności?
Słowo, które często się powtarzało w rozmowach z przedstawicielami Kii, oraz podczas prezentacji to wydajność. Wedle producenta, pojemność przestrzeni ładunkowej, wysokość załadunku oraz możliwość zindywidualizowanych zabudów pozwoli na zmaksymalizowanie wydajności wykorzystania pojazdów.

Kia planuje namieszać na rynku pojazdów-chłodni
Podczas prezentacji została również ogłoszona współpraca z Petit Forestier Group - czołową firmą zajmującą się zabudową samochodów-chłodni, w celu opracowania chłodniczej wersji modeli PBV.
Skupiamy się na potrzebach klientów, aby zapewnić rozwiązanie dla każdego rodzaju biznesu, zapewnić ciągłość pracy i zoptymalizować czas wykorzystania auta.

Na ten moment niestety producent nie pochwalił się żadnymi danymi technicznymi. Nie mamy informacji na temat zużycia energii, pojemności akumulatorów czy cen. Zdecydowanie jednak nowe pojazdy PBV zapowiadają się interesująco.