Jeep Wrangler zaskakuje zmianami. Ma wielki ekran i magazyn energii

Najbardziej rozpoznawalna terenówka na świecie doczekała się modernizacji. Nowy Jeep Wrangler po liftingu debiutuje z nowymi technologiami i rozwiązaniami z zakresu jazdy w terenie, odświeżoną stylistyką oraz dwoma wersjami wyposażenia.

Legendarna terenówka przeszła lifting. Jeep Wrangler 2024
Legendarna terenówka przeszła lifting. Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe

Jeep Wrangler to bezapelacyjnie jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie. Zaprezentowana w 2017 roku 4. generacja o oznaczeniu “JL" doczekała się właśnie gruntownego liftingu. Na pokładzie terenówki pojawiły się nowe technologie i bardziej zaawansowane rozwiązania ułatwiające jazdę po bezdrożach. Samochody będą lepiej wyposażone, a lista opcjonalnego wyposażenia będzie dłuższa. Odświeżony został także charakterystyczny pas przedni i jego kokpit.

Jeep Wrangler przeszedł lifting. Teraz potrafi jeszcze więcej

Nowy Wrangler w wersji Rubicon, Rubicon X i Rubicon 392, z roku modelowego 2024, będzie po raz pierwszy wyposażony w mocniejszą, w pełni pływającą tylną oś pływającą “Dana". To wytrzymały zestaw, który jest mniej podatny na uszkodzenia na szlaku. Auta będą także wyposażone w fabryczną wyciągarkę “Warn" o udźwigu do ok. 3600 kg i zdolne do holowania pojazdów o masie do 5000 funtów (ok. 2250 kg).

Nowe rozwiązania pojawią się także w kabinie - na wyposażeniu fabrycznym znajdą się elektrycznie sterowane fotele w 12. kierunkach, ponad 12-calowy ekran multimedialny z nową wersją systemu Uconnect 5, obsługującą bezprzewodowo Apple CarPlay i Android Auto oraz więcej poduszek powietrznych. Wersje Sport S i wyższe będą również posiadać system ostrzegania przed kolizją z przodu oraz zaawansowany tempomat z funkcją stop.

Jeep Wrangler 2024

Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe
Jeep Wrangler 2024Jeepmateriały prasowe

Nowy Wrangler to odświeżona facjata i więcej dodatków

Co więcej, zamawiając hybrydowy 4xe, klienci będą mogli doposażyć auto w tzw. Power Box, czyli cztery gniazda 120 V o łącznej mocy 30 A, pozwalające na zasilanie zewnętrznych urządzeń lub narzędzi. To rozwiązanie docenią zwłaszcza klienci i firmy, pracujące często na łonie natury. Lifting wiąże się również z odświeżeniem pasa przedniego i poszerzeniem oferty konfiguratora o elektrycznie składany materiałowy dach oraz dziesięć nowych wzorów felg.

Teraz debiutuje w USA, pod koniec roku także w Europie

Nowy Jeep Wrangler będzie dostępny w wersjach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. Samochody można już zamawiać, jednak póki co tylko w amerykańskich salonach. Pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach w USA jeszcze w 2023 roku. Europejską specyfikację poznamy bliżej czwartego kwartału 2023 roku.

Jaki silnik trafi pod maskę?

Jakie wersje trafią na Stary Kontynent? Do sprzedaży trafi prawdopodobnie wyłącznie hybryda typu plug-in, pod maską której pracuje 2-litrowa jednostka GME Turbo o mocy 270 KM, wspierana przez 145-konny motor elektryczny. Jeep Wrangler w wydaniu 4xe Plug-In Hybrid dysponuje łączną mocą 381 KM (przy 5250 obr./min) i momentem obrotowym sięgającym 637 Nm (przy 3000 obr./min). Klienci w USA, poza odmianą hybrydową, mogą wyjechać z salonu również autami wyposażonymi w widlaste, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3,6-litra.

***

Poznań Motor Show, czyli motoryzacyjne święto w stolicy WielkopolskiMarek Wicher INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas