Jeep J8 już w produkcji
Chrysler LLC i Arab American Vehicles Company poinformowały o uruchomieniu seryjnej produkcji pojazdu wielofunkcyjnego jeep J8.
Jego montaż został powierzony zakładowi AAVC w stolicy Egiptu, Kairze.
J8 stanowi symbol powrotu marki Jeep do produkcji prawdziwie nowoczesnych pojazdów o przeznaczeniu użytkowym i wojskowym - na potrzeby instytucji rządowych oraz organizacji pozarządowych.
Zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie przemysłu obronnego Defence Systems and Equipment International 2007 w Londynie jeep J8 oferowany jest w wersji dwudrzwiowej z wydłużoną skrzynią ładunkową pod kątem przewozu osób i wyposażenia oraz w wielofunkcyjnej wersji czterodrzwiowej. Dostępne będą liczne konfiguracje nadwozia i siedzeń, oraz odmiany LHD i RHD (dla ruchu prawo- i lewostronnego).
Traktując samochód jeep wrangler unlimited 2007 jako produkt wyjściowy, konstruktorzy Jeep'a zajęli się przede wszystkim zwiększaniem jego wytrzymałości i funkcjonalności mechanizmów. Wzmocniona rama jest bardziej odporna mechanicznie oraz pozwala podnieść maksymalną ładowność pojazdu do 1339 kg.
Mosty napędowe, hamulce i elementy zawieszenia dostosowano do zwiększonych obciążeń w służbie wojskowej i cywilnej, zastępując m.in. tylne sprężyny śrubowe resorami piórowymi. System napędu 4x4 Command-Trac
z kolei - zapewnia J8 maksymalną sprawność i optymalne osiągi tak w jeździe szosowej jak i terenowej.
Jeep J8 napędzany jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8 litra i mocy 118 kW (158 KM) oraz momencie obrotowym 400 Nm, pozwalającym holować przyczepę o masie do 3500 kg. Silnik ten współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną.
J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce, umożliwiający pokonywanie przeszkód wodnych o głębokości do 762 mm i nieprzerwane działanie pojazdu w warunkach burz piaskowych nawet przez pięć godzin.
Mimo, iż nie jest przeznaczony do frontowych działań bojowych - jeep J8 może być odpowiednio opancerzany i zdaje egzamin m.in. jako pojazd dowodzenia, transporter kołowy żołnierzy lub ładunków, sanitarka czy pojazd łącznikowy oraz w służbie obronno-cywilnej agend rządowych. Szeakle i zaczepy holownicze oraz masywne zderzaki typu 'heavy-duty' umożliwiają łatwy transport lotniczy lub helikopterowy.