Innowacyjny tempomat Hondy

W odnowionej Hondzie CR-V zadebiutuje "przewidujący" tempomat i-ACC.

Honda CR-V po liftingu (2015)
Honda CR-V po liftingu (2015)Honda

Dzięki informacjom pozyskiwanym z kamer i czujników ultradźwiękowych i-ACC ma uwzględniać nie tylko zachowanie poprzedzającego pojazdu, ale również tych na bocznych pasach. W efekcie jego reakcja nie będzie ograniczać się wyłącznie do gwałtownego hamowania w sytuacji, gdy inne auto zajedzie nam drogę. System może zareagować z wyprzedzeniem do 5 s i rozpocząć hamowanie już w momencie, gdy samochód po prawej lub lewej stronie zacznie zmieniać swój pas ruchu. Na desce rozdzielczej pojawi się wówczas stosowny komunikat. W rezultacie hamowanie ma być łagodniejsze, a dostosowanie odległości do poprzedzającego pojazdu ma odbywać się znacznie płynniej.

Więcej o zmodernizowanej Hondzie CR-V pisaliśmy kilka dni temu (patrz: ramka z prawej).

Warto przypomnieć, że "przewidujący" tempomat oferuje również Mercedes - m.in. w modelach hybrydowych i ciężarowych, a także BMW. Tu nie chodzi jednak o monitorowanie ruchu na bocznych pasach, ale o współpracę z nawigacją. W oparciu o dane z mapy dotyczące topografii terenu system może sam wcześniej wrzucić niższy lub wyższy bieg - na przykład przed wzniesieniem lub zakrętem.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas