Inne wersje nadwoziowe
Z technicznego punktu widzenia, Renault Megane I bazuje w dużej mierze na poprzedniku, czyli Renault 19.
Wykorzystuje nawet jego płytę podłogową.Wersji nadwoziowych jest jednak więcej. Pięć, a właściwie sześć (jeśli liczyć Scenica) rodzajów nadwozia to ogromna zaleta Megane. Jednak trzeba pamiętać, że między nimi występują spore różnice i to, co łatwo dostaniemy do pięciodrzwiowego hatchbacka, może być trudne do znalezienia, jeśli chodzi o kombi bądź kabriolet.
Oprócz hatchbacka każda z pięciu wersji nosiła oddzielną nazwę: sedan to Classic, wersja dwudrzwiowa - Coach (do 1999) lub Coupe, kombi - Grandtour i model z nadwoziem otwartym - Cabrio.
Na początku zadebiutowały równocześnie wersje hatchback i coupe. Później do oferty sukcesywnie dołączały: sedan, kombi i cabrio. Różne wersje nadwozia produkowano także w różnych miejscach: dwubryłowe we francuskiej fabryce Douai, sedana w zakładach Oyak w Bursie (Turcja), a kombi - w Palencji (Hiszpania).
Jak się okazuje, miejsce produkcji nie miało zasadniczego wpływu na awaryjność danej odmiany.
W sumie sprzedano ponad 4 mln egzemplarzy Megane pierwszej generacji.