Hyundai Tucson zmienił się nie do poznania
Hyundai zaprezentował czwartą generację modelu Tucson. Na jakie nowości liczyć możemy tym razem?
Czwarte wcielenie popularnego auta mierzy 4500 m długości (+20 mm), 1865 mm szerokości (+15 mm) i 1650 mm wysokości (+5 mm). Rozstaw osi to 2680 mm (+10 mm). Pojemność bagażnika waha się między 546 a 620 litrów, w zależności od zastosowanego układu napędowego.
Nowy Tucson jest pierwszym SUV-em Hyundaia opracowanym zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej "Sensuous Sportiness". W liniach nadwozia znajdziemy wiele nawiązań do koncepcyjnego modelu Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019.
Najbardziej wyrazistym elementem jest grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki technologii "półprzepuszczalnych luster".
W rzucie bocznym dominują zdecydowane kształty i "muskularne", mocno nakreślone, nadkola. Sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.
Z tyłu ciekawym akcentem jest m.in. gładkie szklane logo producenta naniesione na szybę. Tucson jest też pierwszym modelem koreańskiego producenta, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem.
Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. Na panelu środkowym zastosowano przyciski do obsługi skrzyni biegów (shift by wire), w kabinie znajdziemy również 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów i 10,25-calowy ekran systemu multimediów i nawigacji. Projektanci zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku.
System multimedialny umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu (kontynuowana na smartfonie dzięki aplikacji Bluelink), informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai (dane przechowywane w chmurze).
Wśród opcji zwiększających bezpieczeństwo pojawią się m.in. system HDA (asystent jazdy autostradowej) integrujący aktywny tempomat z funkcją utrzymywania pasa ruchu oraz ISLA (ostrzegania o ograniczeniach prędkości z funkcją automatycznego dostosowania prędkości pojazdu).
Koreańczycy kompleksowo podeszli do kwestii napędu. Silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM dostępny będzie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.
Oprócz nich oferowane też będą odmiany mild-hybrid z 48-voltową instalacją elektryczną oraz hybrydowa plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM.
W przypadku "łagodnych" hybryd do wyboru będą: 150-konny silnik 1,6 T-GDI z sześciobiegową "inteligentną" (tryb żeglowania) manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.
Rynkowy debiut nowego Tucsona zaplanowany został na przyszły rok. Wzorem poprzedników czwarta generacja również będzie modelem o globalnym zasięgu. Egzemplarze przeznaczone na europejskie rynki powstawać mają w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach.