Hyundai i30 z polskim cennikiem
Trzecia generacja i30 jest już dostępna w polskich salonach. Ile trzeba za nią zapłacić?
Już dawno minęły czasy, kiedy koreańskie samochody odstawały od konstrukcji europejskich czy japońskich. Niestety, wraz ze wzrostem jakości, wzrosły także ceny. Za najtańszego Hyundaia i30 trzeciej generacji trzeba zapłacić 65 200 zł, czyli nieznacznie tylko mniej, niż za odświeżonego Volkswagena Golfa (którego ceny, przy okazji liftingu, i tak wzrosły).
W cenie tej otrzymamy jednak całkiem niezłe wyposażenie - klimatyzację, radio z 5-calowym ekranem (monochromatycznym), tempomat, automatyczne hamowanie w mieście, wykrywanie zmęczenia kierowcy, czujnik światła z automatycznymi światłami drogowymi oraz system utrzymywania auta w pasie ruchu.Za 78 200 zł kupimy i30 w bogatszej odmianie Comfort, oferującej dodatkowo światła LED do jazdy dziennej, 16-calowe alufelgi, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, czujniki cofania oraz Bluetooth. 83 200 zł kosztuje wersja Style, mająca ponadto automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane lusterka, radio z kolorowym ekranem (nadal 5 cali) i kamerą cofania, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego oraz 17-calowe alufelgi.
Na szczycie gamy stoi odmiana Premium za 90 200 zł. Wyposażono ją w światła LED z tyłu i z przodu, półskórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele i kierownicę, czujniki deszczu oraz parkowania z przodu i dostęp bezkluczykowy.
Gama jednostek napędowych nowego Hyundaia i30 składa się z "benzyniaków" 1.4 MPI 100 KM (65 200 zł), 1.0 T-GDI (120 KM) oraz 1.4 T-GDI (140 KM). Diesel natomiast jest jeden (1.6 CRDI), ale w trzech wariantach mocy - 95 KM (77 000 zł), 110 KM (79 500 zł) oraz 136 KM (88 500 zł).