Hyundai i30 N - koreańskie GTI

Hyundai przeprowadza właśnie ostatnie testy swojego pierwszego modelu ze sportowej gamy N - i30.

Hyundai i30 N
Hyundai i30 NInformacja prasowa (moto)

Koreański producent zapowiada od jakiegoś czasu stworzenie sportowej submarki, takiej jak Nismo Nissana czy też AMG w przypadku Mercedesa. Hyundai nazwał swoją po prostu "N", nawiązując tym samym do zakładu Namyang R&D Centre, którym opracowano rajdowe i20 WRC.

Zamaskowany Hyundai i30 N

Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 
Zamaskowany Hyundai i30 N 

Pierwszym modelem ze znaczkiem N będzie kompaktowy i30, który ma rzucić wyzwanie tuzom segmentu hot hatchy, takim jak Volkswagen Golf GTI oraz Ford Focus ST. Pod maską usportowionego Hyundaia znajdziemy 2-litrowy, doładowany silnik rozwijający około 260 KM, która trafia wyłącznie na przednie koła.

Nad odpowiednim przenoszeniem mocy na asfalt ma czuwać elektroniczny dyferencjał, a o odpowiednie prowadzenie zadba zmodyfikowane i utwardzone zawieszenie. Samochód będzie się seryjnie poruszał na 18-calowych felgach.

Inżynierowie Hyundaia podkreślają, że nie zależy im wyłącznie na osiągach w linii prostej, ale także na bardzo dobrym prowadzeniu. I30 N był dość intensywnie testowany na Nurburgringu, czego efekty mamy natychmiast poczuć na krętej drodze.

Koreańczycy ujawnili póki co jedynie zdjęcia zamaskowanego egzemplarza i30 N, więc trudno powiedzieć na ile zmodyfikowane zostało nadwozie. Samochód ma pojawić się na rynku w 2017 roku i być dostępny w wersji standardowej oraz z pakietem "poprawiającym osiągi".

Hyundai i30 NInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas