Honda Civic teraz także z silnikiem Diesla

Do gamy 10. generacji Civica dołączy niebawem jednostka wysokoprężna. Dobrze znana, ale nieco zmieniona.

Honda Civic
Honda CivicHonda

Obecnie kupując nową Hondę Civic mamy do wyboru jedynie doładowane silniki benzynowe - 1,0 l (129 KM) oraz 1,5 l (182 KM). Od marca przyszłego roku dołączy do nich także wersja wysokoprężna.

Rzeczony diesel, to stary znajomy jeszcze z poprzedniej generacji - 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM i rozwijający 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na sprint do 100 km/h w 10,4 s, a średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,7 l/100 km.

Wbrew pozorom, to tak naprawdę mocno zmodernizowana wersja, znanej jednostki napędowej. Inżynierowie Hondy obniżyli jej masę, tarcia wewnętrzne, zmniejszyli hałas oraz drgania, a także wprowadzili sporo usprawnień do systemu oczyszczania spalin. W efekcie to jeden z pierwszych silników, który został przebadany w nowym cyklu pomiaru emisji spalin, odbywającym się w realnych warunkach drogowych. Zmierzona emisja CO2 to średnio 99 g/km.

W przyszłym roku do gamy Hondy Civic dołączy także inna nowość - 9-biegowa skrzynia automatyczna.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas