Ford Transit Custom PHEV - nietypowa hybryda

Coraz więcej jest na rynku modeli wykorzystujących napęd elektryczny, również wśród samochodów użytkowych. Jednym z nich jest nowa propozycja od Forda.

Ford Transit Custom PHEV napędzany jest elektrycznym motorem (producent nie podaje póki co o jakich parametrach), który czerpie energię z baterii o pojemności 14 kWh. To bardzo mało, czego efektem jest skromny zasięg wynoszący 50 km.

Jeśli po przejechaniu tego dystansu nie będziemy mieli możliwości naładowania akumulatorów (trwa to od 3 do 5 godzin, zależnie od źródła zasilania), uruchomi się jednostka spalinowa. 3-cylindrowy silnik 1.0 EcoBoost nie napędza jednak kół, a jedynie pełni rolę generatora prądu. W ten sposób zasięg Transita zwiększa się do 500 km.

Reklama

To, jak samochód zarządza energią, regulujemy wybierając jeden z trybów jazdy: "EV Auto" (system działa automatycznie), "EV Teraz" (wymusza korzystanie tylko z energii elektrycznej) oraz "EV Później" (zachowuje prąd w bateriach). Ford przekonuje, że wystarczy to, aby móc wjechać do stref niskiej emisji, a następnie móc pokonać dłuższy dystans poza miastem.

Producent nie zdecydował się przy tym na wersję w pełni elektryczną, ani na taką mającą większy zasięg, ponieważ nie chciał ograniczać użytkowych możliwości Transita Custom. Przy obecnym rozwiązaniu auto ma identyczną przestrzeń towarową, jak pozostałe odmiany, a ładowność nadal przekracza 1000 kg.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy