Ford Kuga z nowymi silnikami

Ford wprowadza do oferty Kugi nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne, zastosowane już w najnowszym Mondeo oraz odnowionym Focusie.

Pierwszą nowością jest 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z turbodoładowaniem, który zastępuje podobny motor o pojemności 1,6 litra. Występuje on w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną (odmiana o mocy 150 KM, napęd na koła przedniej osi) lub z 6-stopniowym automatem (182 KM, napęd na obie osie). Według Forda średnie zużycie paliwa nowej jednostki spadło względem poprzedniej, odpowiednio, o 4,5 i 7,1 proc. mniej paliwa - do 6,2 lub 7,4 l/100 km, zależnie od wersji.

W gamie turbodiesli debiutuje zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi w trzech wersjach mocy: 120, 150 oraz 180 KM (wcześniej silnik ten osiągał maksymalnie 163 KM). Pierwsza odmiana występuje tylko z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach i przednim napędem, druga - ze skrzynią ręczną i napędem na przednią lub obie osie albo z 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tylko 4x4), a trzecia - z oboma rodzajami przekładni i wyłącznie z napędem na cztery koła. Tu średnie zużycie paliwa spadło o 9,4-12,2 proc. i wynosi od 4,6 do 5,3 l/100 km.

Reklama

Poza tym oferta Kugi wzbogaciła się o nowe, metaliczne odcienie lakieru (Ruby Red, Magnetic i Tiger Eye), kolejną tonację wykończenia kabiny (Medium Light Stone), opcjonalny pakiet stylizacyjny oraz o aktywny tempomat z funkcją ostrzegania o zbyt małym odstępie od poprzedzającego auta i system multimedialny SYNC z aplikacją AppLink, pozwalającą na obsługę smartfona za pomocą poleceń głosowych.

msob

Używany Ford Kuga I (2008-2012) - OPINIE O SAMOCHODACH

Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanium - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy