Ford Kuga z nowymi silnikami
Ford wprowadza do oferty Kugi nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe i wysokoprężne, zastosowane już w najnowszym Mondeo oraz odnowionym Focusie.
Pierwszą nowością jest 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z turbodoładowaniem, który zastępuje podobny motor o pojemności 1,6 litra. Występuje on w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną (odmiana o mocy 150 KM, napęd na koła przedniej osi) lub z 6-stopniowym automatem (182 KM, napęd na obie osie). Według Forda średnie zużycie paliwa nowej jednostki spadło względem poprzedniej, odpowiednio, o 4,5 i 7,1 proc. mniej paliwa - do 6,2 lub 7,4 l/100 km, zależnie od wersji.
Ponad 80 proc. tegorocznych nabywców Kugi w Europie wybrało silnik 2.0 TDCi. Od stycznia do września br. Ford sprzedał tu 63 tys. egzemplarzy modelu (+33 proc.). W I połowie roku był on 5. najpopularniejszym SUV-em w klasie po Qashqaiu, Tiguanie, Sportage'u oraz ix35, a przed Yeti, CX-5, RAV4, CR-V i S-Crossie.
W gamie turbodiesli debiutuje zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi w trzech wersjach mocy: 120, 150 oraz 180 KM (wcześniej silnik ten osiągał maksymalnie 163 KM). Pierwsza odmiana występuje tylko z ręczną skrzynią o 6 przełożeniach i przednim napędem, druga - ze skrzynią ręczną i napędem na przednią lub obie osie albo z 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową (tylko 4x4), a trzecia - z oboma rodzajami przekładni i wyłącznie z napędem na cztery koła. Tu średnie zużycie paliwa spadło o 9,4-12,2 proc. i wynosi od 4,6 do 5,3 l/100 km.
Poza tym oferta Kugi wzbogaciła się o nowe, metaliczne odcienie lakieru (Ruby Red, Magnetic i Tiger Eye), kolejną tonację wykończenia kabiny (Medium Light Stone), opcjonalny pakiet stylizacyjny oraz o aktywny tempomat z funkcją ostrzegania o zbyt małym odstępie od poprzedzającego auta i system multimedialny SYNC z aplikacją AppLink, pozwalającą na obsługę smartfona za pomocą poleceń głosowych.
msob