Fiat wraca do segmentu kompaktowych aut

W 2016 roku na rynek trafi następca Fiata Bravo - donosi magazyn motoryzacyjny Automotive News Europe. Model będzie produkowany w Turcji i oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan i kombi.

Zaprezentowane 7 lat temu Bravo od dawna pełni rolę klasowego statysty. W ciągu pierwszych 9 miesięcy br. znalazło w Europie zaledwie 3 tys. nabywców (-59 proc. r/r). W lipcu zakończono jego produkcję we włoskiej miejscowości Melfi, gdzie teraz wytwarzane są Fiat 500X i Jeep Renegade. Model nadal powstaje natomiast w Brazylii.

Po zakończeniu przejęciu Chryslera włoski koncern ma zamiar nadrobić rynkowe zaległości - między innymi zbudować następcę Bravo. Jak podaje magazyn Automotive News Europe, turecka firma Tofas - spółka joint venture z udziałem Fiata - zainwestuje miliard euro w opracowanie i produkcję nowego, kompaktowego Fiata. Model będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, kombi i sedan. Ta ostatnia nie cieszy się powodzeniem w Europie, ale jest bardzo lubiana w Turcji. Do budowy kolejnej generacji Bravo ma posłużyć platforma 500L.

Reklama

msob, źródło: Automotive News Europe

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street - TEST

Używane: Fiat Bravo II, Seat Leon II - OPINIE O SAMOCHODACH

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy