Fiat Panda Cross - kieszonkowy SUV

Fiat ujawnił dodatkowe zdjęcia bojowo stylizowanej Pandy Cross.

Model podąża śladami pierwszej generacji Pandy Cross (fot. z prawej). W porównaniu z wersją 4x4 zyskał dodatkowe osłony zderzaków, zintergorwane z wlotem powietrza lampy przeciwmgłowe, LED-owe światła do jazdy dziennej, nowe obręcze o średnicy 15 cali oraz relingi dachowe.

Fiat Panda Cross jest seryjnie wyposażony w dołączany napęd tylnej osi ze sprzęgłem wielopłytkowym oraz elektroniczny system symulujący działanie blokady dyferencjału (ELD). Dzięki modyfikacjom zawieszenia może się pochwalić lepszymi zdolnościami terenowymi niż wariant 4x4. Kąt natarcia wzrósł do 24 stopni (+3 st.), a zejścia - do 33 stopni (+1 st.). Prześwit wynosi 16 cm. Ponadto, kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: automatyczny, z włączonym na stałę napędem na cztery koła oraz do pokonywania wzgórz (do 31,5 st.).

Reklama

Pod maską pracuje jeden z dwóch silników - benzynowy, turbodoładowany o pojemności 0,9 litra TwinAir generujący moc 90 KM i 145 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 1,3-litrowy turbodiesel Multijet o mocy 80 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba silniki są o 5 KM mocniejsze od ich odpowiedników oferowanych w innych odmianach Pandy. Według producenta silnik benzynowy sprzężony jest ze "specyficznym wariantem sześciobiegowej skrzyni ręcznej", który ma skrócony pierwszy bieg, aby ułatwiać jazdę w trudniejszym terenie.

Panda Cross trafi do sprzedaży jesienią br. Model będzie nieco droższy od wersji 4×4.

msob

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet Climbing - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy