Ferrari 488 Pista - wersja (jeszcze) ostrzejsza

Więcej mocy, mniej masy - to prosty przepis na poprawę wrażeń z prowadzenia samochodu. Tym też głównie różni się 488 Pista od wersji GTB.

Ferrari 488 Pista
Ferrari 488 PistaFerrari

Ferrari 488 GTB jest autem niesamowicie mocnym i szybkim, ale to nie znaczy, że Włosi nie zamierzają zaoferować swoim klientom czegoś jeszcze bardziej ekstremalnego. Szczególnie, że tradycją jest już tworzenie modeli Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem w dodatkowo "podkręconych" wersjach.

Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari
Ferrari 488 PistaFerrari

Kiedyś mieliśmy 430 Scuderia, potem 458 Speciale, a teraz mamy 488 Pista. Auto napędzane jest tym samym 3,9-litrowym V8 z podwójnym doładowaniem, co wersja GTB, ale generuje on teraz 720 KM (+ 50 KM) i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 10 Nm). Włosi odchudzili przy okazji swój model i to aż o 90 kg, dzięki czemu 488 Pista waży jedynie 1280 kg (na sucho).

Zmiany te pozwoliły na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h z 3 s do 2,85 s. Prędkość maksymalna wzrosła z 330 km/h do 340 km/h. Warto przytoczyć też jeszcze jedną wartość - przyspieszenie do 200 km/h zajmuje temu bolidowi jedynie 7,6 s.

Ferrari sporo czasu poświęciło też aerodynamice 488 Pista, dzięki czemu auto generuje o 20 procent większy docisk, niż poprzednik. W aucie debiutuje także system FDE, indywidualnie sterujący siłą hamowania poszczególnych kół, co dodatkowo poprawia zachowanie auta podczas ekstremalnej jazdy.

Ferrari 488 PistaFerrari
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas