Europa: rynek motoryzacyjny w 2014 r. na plusie
Nowe samochody
Od stycznia do grudnia 2014 roku zarejestrowano w Europie 13 mln nowych samochodów, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. Najpopularniejszą marką na Starym Kontynencie był Volkswagen (1,62 mln sztuk, +4,3 proc.). Jak wypadły wyniki sprzedaży w europejskich krajach? Jak dużym wzięciem cieszyły się poszczególne marki aut?
- Austria: 303,3 tys., -4,9%
- Belgia: 482,9 tys., -0,6%
- Bułgaria: 20,3 tys., +5,2%
- Chorwacja: 34 tys., +22,3%
- Cypr: 8,3 tys., +17,5 proc.
- Czechy: 192,3 tys., +16,7%
- Dania: 189,1 tys., +3,8%
- Estonia: 20,9 tys., +7,0%
- Finlandia: 106,2 tys., +2,7%
- Francja: 1,796 mln, +0,3%
- Grecja: 71,2 tys., +21,3%
- Hiszpania: 855,3 tys., +18,4%
- Holandia: 387,8 tys., -6,9%
- Irlandia: 96,3 tys., +29,6%
- Islandia: 9,5 tys., +31,1%
- Litwa: 14,5 tys., +19,3%
- Luksemburg: 49,8 tys., +6,8%
- Łotwa: 12,4 tys., +17,1%
- Niemcy: 3,037 mln, +2,9%
- Norwegia: 144,2 tys., +1,4%
- Polska: 327,2 tys., +12,9%
- Portugalia: 142,8 tys., +34,8%
- Rumunia: 70,1 tys., +21,6%
- Słowacja: 72,2 tys., +9,5%
- Słowenia: 53,3 tys., +4,8%
- Szwajcaria: 301,9 tys., -1,9%
- Szwecja: 303,9 tys., +12,7%
- Węgry: 67,5 tys., +20,2%
- Wielka Brytania: 2,476 mln, +9,3%
- Włochy: 1,36 mln, +4,2%
Łącznie: 13 006 451 szt., +5,4%
- Grupa VW: 3,313 mln, +7,0%
Volkswagen: 1,62 mln, +4,3%
Audi: 726,1 tys., +4,5%
Skoda: 582,1 tys., +13,9%
Seat: 328,3 tys., +13,5%
Pozostałe marki (Bentley, Bugatii, Lamborghini i Porsche): 57 tys., +21,2% - Grupa PSA: 1,39 mln, +3,7%
Peugeot: 782,9 tys., +5,8%
Citroen: 608 tys., +1,1% - Grupa Renault: 1,238 mln, +13,0%
Renault: 874,5 tys., +9,1%
Dacia: 363,1 tys., +23,3% - Ford: 948 tys., +5,2%
- Grupa GM: 924,3 tys., -4,6%
Opel/Vauxhall: 885,4 tys., +7,3%
Chevrolet: 38,6 tys., -73,1%
Pozostałe marki: 343, -11,4% - Grupa BMW: 833,3 tys., +4,9%
BMW: 676,4 tys., +5,5%
Mini: 156,9 tys., +2,2% - Grupa FCA: 767,9 tys., +3,5%
Fiat: 586,3 tys., +2,2%
Lancia/Chrysler: 72,2 tys., -3,6%
Alfa Romeo: 59,2 tys., -8,2%
Jeep: 41,4 tys., +69,6%
Pozostałe marki (Dodge, Ferrari, Maserati): 8,8 tys., +102,5% - Grupa Daimler: 708 tys., +3,7%
Mercedes: 652,4 tys., +5,7%
Smart: 55,6 tys., -14,9% - Grupa Toyota: 558,5 tys., +2,4%
Toyota: 527,4 tys., +1,1%
Lexus: 31,1 tys., +30,3% - Nissan: 477,2 tys., +13,1%
- Hyundai: 424,5 tys., +0,5%
- Kia: 353,7 tys., +4,2%
- Volvo: 254,6 tys., +10,7%
- Mazda: 175 tys., +18,7%
- Suzuki: 162,8 tys., +6,9%
- Grupa JLR: 144,4 tys., +6,0%
Land Rover: 115,8 tys., +6,4%
Jaguar: 28,6 tys., +4,4% - Honda: 133,3 tys., -4,9%
- Mitsubishi: 102,4 tys., +25,0%
- inne (szacunki ACEA): 96,8 tys., -1,5%
Źródło: ACEA
- Volkswagen Golf: 520 958 szt. (+11,1%)
- Ford Fiesta: 308 999 szt. (+5,3%)
- Renault Clio: 300 924 szt. (+5,1%)
- Volkswagen Polo: 280 378 szt. (+5,2%)
- Opel/Vauxhall Corsa: 252 420 szt. (+5,2%)
- Ford Focus: 222 834 szt. (-0,6%)
- Peugeot 208: 215 312 szt. (-9,5%)
- Skoda Octavia: 206 362 szt. (+22,1%)
- Nissan Qashqai: 204 200 szt. (+1,2%)
- Audi A3/S3/RS 3: 200 157 szt. (+19,3%)
Źródło: JATO