Drogi przyszłości

Projektanci chcieliby między innymi malować linie ostrzegawcze fotoluminescencyjną farbą, która gromadziłaby energię w ciągu dnia i świeciła w nocy (fot. Studio Roosegaarde).
Projektanci chcieliby między innymi malować linie ostrzegawcze fotoluminescencyjną farbą, która gromadziłaby energię w ciągu dnia i świeciła w nocy (fot. Studio Roosegaarde).magazynauto.pl
Kolejny z pomysłów to tzw. dynamiczna farba, ostrzegająca kierowców o niskiej temperaturze i związanym z tym ryzykiem oblodzenia nawierzchni (fot. Studio Roosegaarde).
Kolejny z pomysłów to tzw. dynamiczna farba, ostrzegająca kierowców o niskiej temperaturze i związanym z tym ryzykiem oblodzenia nawierzchni (fot. Studio Roosegaarde).magazynauto.pl
Specjalny pas jezdni z pętlami indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie mógłby z kolei pozwolić na ładowanie baterii samochodów elektrycznych podczas jazdy (fot. Studio Roosegaarde).
Specjalny pas jezdni z pętlami indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie mógłby z kolei pozwolić na ładowanie baterii samochodów elektrycznych podczas jazdy (fot. Studio Roosegaarde).magazynauto.pl
Roosegaarde proponuje także montaż świateł reagujących na nadjeżdżające samochody. Takie rozwiązanie pozwoliłoby ograniczyć wydatki na energię (fot. Studio Roosegaarde).
Roosegaarde proponuje także montaż świateł reagujących na nadjeżdżające samochody. Takie rozwiązanie pozwoliłoby ograniczyć wydatki na energię (fot. Studio Roosegaarde).magazynauto.pl
Kolejne rozwiązanie - niewielkie lampy zasilane przez turbiny wiatrowe, napędzane zawirowaniami powietrza wywoływanymi przez przejeżdżające auta (fot. Studio Roosegaarde).
Kolejne rozwiązanie - niewielkie lampy zasilane przez turbiny wiatrowe, napędzane zawirowaniami powietrza wywoływanymi przez przejeżdżające auta (fot. Studio Roosegaarde).magazynauto.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?