Czy tak będzie wyglądać nowe Twingo?

Renault prezentuje miejski samochód przyszłości. Prototyp Twin'Z ma 5-drzwiowe nadwozie i elektryczny silnik, napędzający koła tylnej osi.

W projekcie Twin'Z brał udział Ross Lovegrove, znany m.in. z projektu walkmana Sony czy komputera iMac. Według Renault auto nawiązuje wyglądem do modelu 5 oraz pierwszej generacji Twingo.
W projekcie Twin'Z brał udział Ross Lovegrove, znany m.in. z projektu walkmana Sony czy komputera iMac. Według Renault auto nawiązuje wyglądem do modelu 5 oraz pierwszej generacji Twingo.Renault

Renault Twin'Z mierzy 362,7 cm długości, 170,5 cm szerokości i 150,6 cm wysokości przy rozstawie osi równym 249,5 cm oraz masie własnej wynoszące 980 kg. Auto jest więc odczuwalnie szersze i wyższe od obecnej generacji Twingo, a przy tym nieznacznie od niej cięższe. Koła zepchnięte niemal do samych narożników nadwozia pozwoliły zwiększyć rozstaw osi, a co za tym idzie - przestrzeń w kabinie (dla porównania, wymiary Twingo: 368,7/165,4/147 cm, rozstaw osi: 236,7 cm, masa własna: 950 kg).

Do napędu Twin'Z suży zamontowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 68 KM i 226 Nm momentu obrotowego. Pozwala on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 130 km/h. Energia zgromadzona w bateriach litowo-jonowych wystarczy, by bez ładowania pokonać dystans 161 km.

Do budowy Twin'Z francuscy projektanci zastosowali technologie niespotykane w klasie miejskich aut. Wykonane z włókien węglowych nadwozie opiera się na ramie rurowej, przednie zawieszenie wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - konstrukcję wielowahaczową. Także amortyzatory firmy Öhlins pochodzą z najwyższej półki. Prototyp porusza się na 18-calowych felgach ze specjalnym ogumieniem Michelin w rozmiarze 205/40.

Za sprawą głębokich przetłoczeń, fantazyjnego oświetlenia LED i ażurowych obręczy małe Renault wygląda niczym modna torebka. Dostęp do kabiny ułatwiają otwierane w przeciwnym kierunkach drzwi i nadwozie pozbawione środkowego słupka. Wewnątrz panuje pełen minimalizm. Nie ma tu nic poza filigranowymi fotelami, niemal kwadratową kierownicą oraz dwoma wyświetlaczami, które pełnią rolę panelu instrumentów i konsoli środkowej.

Renault Twin'Z

Renault Twin'Z

Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault
Renault Twin'ZRenault

Prototyp Renault to bardziej popis wzornictwa niż samochód bliski produkcji. Jego debiut nie odbędzie się zresztą podczas żadnej z motoryzacyjnych imprez, ale... na wystawie mebli w Mediolanie. Można jednak przypuszczać, że podobne kształty zyska nowa generacja Twingo, której premiera przewidywana jest na koniec 2014 roku.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas