Cupra Formentor - ruszyła produkcja
Podczas relacji z oficjalnego rozpoczęcia produkcji Formentora, pierwszego własnego modelu Cupry, prezes Seata i Cupry Wayne Griffiths przybliżył plany rozwoju i założenia finansowe marki na przyszłość.
- Formentor jest ważnym krokiem dla Cupry. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki - zaznaczył Wayne Griffiths, CEO Cupry i nowo wybrany prezes Seata. - Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponad dwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10% wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowego modelu powróciły do pełnego wymiaru pracy.
Przedstawiciele marki określają Formentora jako fundament strategii globalizacji Cupry. Producent zakłada pozytywny wpływ modelu na ugruntowanie pozycji marki na najszybciej elektryzujących się rynkach moto w Europie, takich jak Norwegia. Oferta Formentora zostanie również skierowana na priorytetowe rynki latynoamerykańskie, turecki oraz izraelski. Początkowo auto dostępne będzie tylko z silnikiem 2.0 TSI 310 KM.
Rozwój marki jest silnie powiązany z trendem elektryfikacji. Jeszcze w tym roku do dostępnych modeli Cupry dołączy Leon w hybrydowej wersji plug-in, z kolei hybrydowy Formentor trafi do sprzedaży na początku 2021 roku (w obu modelach układ napędowy będzie mieć 245 KM). Również w przyszłym roku rozpocznie się produkcja Cupry el-Borna - pierwszego w pełni elektrycznego samochodu marki.
Przedstawiciele Cupry zakładają, że po wprowadzeniu na rynek wszystkich planowanych wersji modelowych obroty marki przekroczą miliard euro. Pomóc ma w tym dynamicznie rozwijająca się sieć sprzedaży. Podczas pierwszego europejskiego salonu marki w Hamburgu Wayne Griffiths zapowiedział innowacyjny format miejsc, wykraczający poza tradycyjne dealerskie salony. Do końca 2020 roku marka chce w skali globalnej pozyskać niemal 520 specjalistów Cupry oraz 600 dedykowanych Cupra Masterów.