Buick Riviera - naładowany technologią

Amerykański Buick przywiózł do Szanghaju prototypowe coupe Riviera. Pod dobrze znaną nazwą kryje się elektryczny samochód przyszłości, wyposażony w system ładowania bezprzewodowego.

Koncepcyjny Buick RIviera (2013)
Koncepcyjny Buick RIviera (2013)Buick
Buick Riviera (2007)Buick

Nazwa Riviera ma w historii Buicka długą tradycję. Po raz pierwszy pojawiła się w 1963 roku i aż do 1999 towarzyszyła dużym sedanom i coupe. W 2007 roku powróciła wraz z prototypowym coupe, zaprezentowanym podczas targów w Szanghaju. Teraz wraca po raz kolejny - również jako koncepcyjne coupe, które również debiutuje w Szanghaju.

Nowa Riviera to według Buicka "zapowiedź przyszłego języka projektowania i otwarcie nowego rozdziału w historii firmy". Inspiracją dla opływowych linii była sama matka natura - odważne przetłoczenia mają przypominać fale oceanu, a przy okazji odpowiadają za niski współczynnik oporu powietrza. Na aerodynamikę karoserii pozytywnie wpływają również aktywne osłony wlotu powietrza i spojlery.

Coupe wyposażono w parę unoszonych do góry drzwi, kryjących minimalistyczną kabinę z miejscem dla czterech osób. Eleganckie, matowe drewno, skórzane obszycia i powierzchnie metalowe sąsiadują z dotykowymi panelami, odpowiadającymi za sterowanie poszczególnymi funkcjami samochodu. Nie ma tu żadnych przycisków, pokręteł czy dźwigni - wszystko dzieje się za dotknięciem palca, za pomocą gestów lub za pośrednictwem komend głosowych. System multimedialny z połączeniem internetowym 4G LTE na bieżąco dostarcza informacje o natężeniu ruchu drogowego czy pogody, a 10 kamer i 18 czujników śledzi sytuację wokół auta. Wszystkie zgromadzone dane wyświetlane są na przedniej szybie. Ale jest i akcent teraźniejszości. Do obecnych modeli Buicka nawiązuje charakterystyczny, seledynowy odcień podświetlenia instrumentów.

Rivierę wprawia w ruch hybrydowy zespół napędowy z możliwością ładowania bezprzewodowego. W razie potrzeby można też skorzystać z tradycyjnego kabla. Amerykanie nie zdradzili jednak szczegółów technicznych auta. Wiadomo, że prototyp uzbrojono w system czterech skrętnych kół oraz aktywne zawieszenie ze sterowaniem elektromagnetycznym.

Buick Riviera

Buick Riviera (2013)

Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick
Buick Riviera (2013)Buick

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas