Bugatti Chiron Pur Sport - mocno limitowany

Chociaż tegoroczny salon motoryzacyjny w Genewie ma czysto wirtualną formę, wśród premier nie zabrakło pojazdów, które wywołują szybsze bicie serca u fanów motoryzacji. Jednym z nich jest nowe Bugatti Chiron Pur Sport - czyli "usportowiona" wersja jednego z najszybszych samochodów z homologacją drogową.

Co w istocie zmieniono w Chironie? Fani modelu zauważą inny pakiet aerodynamiczny obejmujący m.in. większe wloty powietrza i tylne skrzydło. Już same jego wymiary (1,9 m szerokości!) mogą robić wrażenie. Co ważne - chociaż na aucie pojawiły się nowe "dokładki" (pakiet wykonano rzecz jasna z kompozytów wzmacnianych włóknami węglowymi), sam samochód jest lżejszy od "standardowego" Chirona. Zastosowanie zmodyfikowanych hamulców i innych kół pozwoliło zaoszczędzić 19 kg. Zmiana projektu kół zaowocować ma poprawą chłodzenia hamulców.

Reklama

Oprócz tego poprawki dotyczą również charakterystyki i geometrii zawieszenia, które dostosowane zostało do warunków jazdy torowej.

Silnik? W tym przypadku obeszło się bez większych zmian. Auto w dalszym ciągu legitymuje się - rozwijaną przez poczwórnie doładowane W16 - mocą 1500 KM, ale limit prędkości obrotowej zwiększono o 200 obr./min. Oznacza to, że mocarny silnik o pojemności 8 l rozkręcić można teraz do 6900 obr./min. Przy okazji zmieniono też oprogramowanie sterujące automatyczną skrzynią biegów, a sama przekładnia zyskać miała krótsze przełożenia.

Producent nie chwali się osiągami. Nabywcy muszą więc uwierzyć na słowo, że - w torowych warunkach - Chiron Pur Sport osiągać będzie zauważalnie lepsze rezultaty.

Docelowo powstać ma 16 egzemplarzy tej serii. Auto wycenione zostało na 3,2 mln euro.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy