BMW X2 - więcej stylu
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, BMW zaprezentowało model X2, który główny nacisk kładzie na prezencję.
Większość klientów kupuje SUVy i crossovery ze względu na ich modny wygląd, dlatego też spory sukces odniósł model X6 i (nieco mniejszy) X4 - pseudoterenówki, o linii nawiązującej do sportowych coupe. Teraz dołącza do nich X2, ale zamiast mocno opadającego dachu, otrzymał muskularne nadwozie, przywodząc bardziej na myśl napompowanego hatchbacka, niż SUVa (choć prześwit nie jest zły - 182 mm). Auto mierzy 4360 mm długości, a jego rozstaw osi to 2670 mm.
To na ile "bojowo" będzie się prezentowało nasze X2, zależeć będzie od wybranej wersji stylistycznej. Do wyboru będzie bazowa (alufelgi 17-19 cali, brak szczególnych wyróżników), M Sport (bardziej agresywne zderzaki, nakładki na progi, felgi w rozmiarach 19-20 cali) oraz M Sport X (mająca dodatkowo srebrne "offroadowe" nakładki). Odmiany różnić się będą także tapicerkami i dostępnymi elementami wykończenia wnętrza.
Skoro o wnętrzu mowa, to X2 przejęło bezpośrednio deskę rozdzielczą z X1. Jedyną różnicą jest dźwignia wybieraka automatycznej skrzyni biegów, który sterowany jest elektronicznie, jak w (niemal) wszystkich BMW (X1 i seria 2 Active Tourer mają bardziej tradycyjny).
Początkowo nowe X2 kupimy z trzema silnikami - benzynowym 20i (192 KM) oraz wysokoprężnymi 20d (190 KM) i 25d (231 KM). Wszystkie standardowo łączone są z napędem na wszystkie koła xDrive oraz automatyczną skrzynią biegów. W późniejszym okresie pojawią się słabsze odmiany (w tym trzycylindrowe) o mocach od 140 KM i występujące również z napędem na przednie koła i manualną przekładnią.
BMW X2 pojawi się na rynku w marcu 2018 roku.