BMW serii 6 Gran Turismo w bazowej odmianie
Gama silnikowa najnowszego członka rodziny serii 6 została właśnie rozszerzona o czterocylindrowego diesla.
BMW serii 6 Gran Turismo jest następcą serii 5 GT, a więc ogromnym liftbackiem klasy wyższej, który oferuje przestrzeń i komfort na poziome flagowej serii 7. Naturalnym więc jest, że znajdziemy tam wyłącznie mocne silniki.
Bawarczycy uznali jednak, że nie ma nic złego w wsadzeniu pod maskę tego modelu bazowego diesla z, nieco niżej plasowanej, serii 5. Chodzi o 2-litrową jednostkę o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 400 Nm.
To niemało, ale silnik ten musi się tez mierzyć z niemałym samochodem. Przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,9 s jest jednak zadowalającym wynikiem, choć i tak 620d będzie najwolniejszą odmianą w gamie (do tej pory było to benzynowe 630i przyspieszające do 100 km/h w 6,3 s).
W przypadku takiej "budżetowej" wersji bardziej istotne wydaje się jednak zużycie paliwa, które ma wynosić 4,8 l/100 km. Jest to jednak wynik tyleż imponujący, co nierealny podczas normalnego użytkowania.
BMW serii 6 Gran Turismo
Nie znamy jeszcze polskiej ceny BMW 620d Gran Turismo, ale powinna ona być zauważalnie niższa, niż obecnie bazowej wersji 630i, wycenionej na 271 800 zł.