Auta w Europie emitują coraz mniej CO2

W ubiegłym roku średnia emisja dwutlenku węgla dla nowych aut spadła względem 2011 o 3 proc., do 132,2 g/km - donosi Europejska Agencja Środowiska (EAA).

Oznacza to, że producenci samochodów zbliżają się do unijnego celu 130 g/km, który zacznie obowiązywać od roku 2015. Najmniej dwutlenku węgla według danych katalogowych emitują modele Fiata (117 g/km), a także Peugeota i Citroena oraz Renault (około 120 g/km). Po drugiej stronie skali znajdują się auta Volvo (142 g/km) i Mercedesa (143 g/km).

Jak podaje EEA, przeciętny nowy samochód sprzedawany dziś w Europie jest o jedną piątą oszczędniejszy niż 10 lat temu.

Prawdziwe wyzwanie czeka koncerny motoryzacyjne w związku z kolejnym limitem, który ma zacząć obowiązywać w UE od 2020 roku - 95 g/km. Niemcy, jako kraj produkujący bardziej paliwożerne samochody, zabiegają jednak o przesunięcie terminu jego wprowadzenia do 2024 roku. Propozycję poparli już ministrowie państw członkowskich; obecnie trwają w tej sprawie negocjacje z KE.

Reklama

Trzon oferty producentów oferujących swoje samochody w Europie wciąż stanowią modele z silnikami spalinowymi, ale dalsze ograniczenie emisji dwutlenku węgla będzie wymagać wprowadzenia do sprzedaży kolejny aut z napędem elektrycznym i hybrydowym.

msob

System start-stop - pozorna oszczędność?

Nowe auta wcale nie takie oszczędne - RANKING

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy