Audi S4 również dostanie silnik TDI
Czy wszystkie usportowione Audi spod znaku "S" będą napędzane dieslami? Wiele na to wskazuje.
Po nowych S6 i S7, oraz wymianie silnika w S5, przyszedł czas na kolejny model. Tym razem jednostka 3.0 TDI o mocy 350 KM trafiła pod maskę S4, gdzie zastąpi 354-konne 3.0 TFSI.
Wysokoprężne S4 w wersji sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, a więc o 0,1 s gorzej, niż wersja benzynowa, pomimo większego o 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (700 Nm). Może za to pochwalić się (deklarowanym) spalaniem na poziomie 6,2 l/100 km, a więc o ponad 1 l niższym.
Warto też zauważyć, że S4 z nowym silnikiem to teraz hybryda, chociaż jedynie "miękka". Oznacza to obecność rozrusznika zintegrowanego z alternatorem, niewielkiej baterii oraz 48-voltowej instalacji elektrycznej. Układ ten pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, ale, co w takim aucie ważniejsze, również na zastosowanie elektrycznego kompresora, który ma całkowicie eliminować zjawisko turbodziury.
Audi S4 TDI nie różni się niczym wizualnie od wersji z silnikiem benzynowym. Spora różnica może być natomiast w kwestii dźwięków wydobywających się z czterech końcówek układu wydechowego.