Audi S4 również dostanie silnik TDI

Czy wszystkie usportowione Audi spod znaku "S" będą napędzane dieslami? Wiele na to wskazuje.

Audi S4 TDI
Audi S4 TDIAudi

Po nowych S6 i S7, oraz wymianie silnika w S5, przyszedł czas na kolejny model. Tym razem jednostka 3.0 TDI o mocy 350 KM trafiła pod maskę S4, gdzie zastąpi 354-konne 3.0 TFSI.

Audi S4 TDI

Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi
Audi S4 TDIAudi

Wysokoprężne S4 w wersji sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s, a więc o 0,1 s gorzej, niż wersja benzynowa, pomimo większego o 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (700 Nm). Może za to pochwalić się (deklarowanym) spalaniem na poziomie 6,2 l/100 km, a więc o ponad 1 l niższym.

Warto też zauważyć, że S4 z nowym silnikiem to teraz hybryda, chociaż jedynie "miękka". Oznacza to obecność rozrusznika zintegrowanego z alternatorem, niewielkiej baterii oraz 48-voltowej instalacji elektrycznej. Układ ten pozwala na ograniczenie zużycia paliwa, ale, co w takim aucie ważniejsze, również na zastosowanie elektrycznego kompresora, który ma całkowicie eliminować zjawisko turbodziury.

Audi S4 TDI nie różni się niczym wizualnie od wersji z silnikiem benzynowym. Spora różnica może być natomiast w kwestii dźwięków wydobywających się z czterech końcówek układu wydechowego.

Audi S4 TDIAudi
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas