Audi RS5 Sportback - nowy członek rodziny

Poprzednia generacja Audi A5 Sportback, w przeciwieństwie do coupe i cabrio, nie była dostępna w ekstremalnej odmianie RS. Teraz jednak się to zmienia.

Audi RS5 Sportback napędzane jest tym samym silnikiem, co obecna już na rynku wersja Coupe. Podwójnie doładowane V6 2.9 TFSI (pochodzące ze stajni Porsche) generuje 450 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w przedziale 1900-5000 obr./min). Całość trafia oczywiście na obie osie (w proporcji 40:60) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.

Pozwala to na RS5 Sportback na rozpędzenie się do 96 km/h w zaledwie 3,9 s (auto póki co pokazano w wersji na USA, więc podano przyspieszenie od 0 do 60 mph). Prędkość maksymalna to 250 km/h, ale opcjonalnie można przesunąć limiter na 280 km/h.

Reklama

Wizualnie samochód korzysta z tych samych zabiegów, co wersja Coupe. Ma więc agresywne zderzaki, wyraźnie zaznaczony dyfuzor, dwie wielkie, owalne końcówki wydechu, poszerzone progi i szereg innych, subtelniejszych dodatków. Seryjnie porusza się na 19-calowych kołach, które można zmienić na 20-calowe. Wnętrze natomiast zaznacza możliwości modelu jedynie poprzez sportowe fotele, karbonowe wstawki oraz znaczki RS.

O wzorowe zachowanie na drodze dbają takie dodatki, jak adaptacyjne zawieszenie, wektorowanie momentu obrotowego między kołami tylnej osi oraz adaptacyjny układ kierowniczy. Auto dostępne jest także z ceramicznymi hamulcami (przednie tarcze) oraz aktywnym, sportowym wydechem z klapkami.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy