Audi R8 teraz także z napędem na tył!
Jeśli marzy się wam R8, ale chcielibyście, żeby było wolniejsze i trudniejsze w opanowaniu, to Audi zaprezentowało taką właśnie wersję, stworzoną z myślą o purystach.
R8 V10 RWD napędzane jest dobrze znaną, 5,2-litrową, wolnossącą jednostką. Co ciekawe ma ona tylko 540 KM, więc mamy do czynienia z silnikiem w wersji sprzed modernizacji (po liftingu moc wzrosła do 570 KM). Skrzynia biegów to nadal siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa konstrukcja.
Mniejsza moc oraz gorsza trakcja oznaczają również gorsze osiągi. Co nie zmienia faktu, że dalej potrafią one zerwać czapki z głów. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,7 s w przypadku wersji coupe oraz 3,8 s w Spyderze. To o 0,2 s gorzej, niż odmiana z quattro i tym samym silnikiem oraz o 0,3 s gorzej, niż mocniejsza wersja po modernizacji. Prędkość maksymalna wynosi 320 km/h i 318 km/h.
Napęd wyłącznie na tylną oś ma zapewniać bardziej zwinne i angażujące prowadzenie. O optymalną trakcję dba tylny dyferencjał z mechaniczną blokadą oraz elektronika. Po przełączeniu jej w tryb sportowy, auto ma pozwalać na swobodne wchodzenie w kontrolowane poślizgi i interweniować jedynie w sytuacjach podbramkowych. Audi R8 V10 RWD standardowo porusza się na 19-calowych kutych felgach z oponami w rozmiarze 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Na życzenie dostępne są też felgi 20-calowe ze sportowymi oponami.
Rozkład mas w tylnopędnym R8 wynosi 40:60. Wersja coupe waży tylko 1595 kg - rezygnacja z wału napędowego, wielopłytkowych sprzęgieł quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiła, że auto jest o około 65 kg lżejsze. R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg, a więc o 55 kg mniej. Wizualnie wersja RWD nie różni się niczym od tej z quattro.
Audi R8 V10 RWD produkowane jest w dużej mierze ręcznie, w zakładzie produkcyjnym Audi Bollinger Hofe. Na europejskim rynku nowy model pojawi się na początku roku 2020.