Audi Q8 - zupełnie nowy model w gamie

Zapowiadany od dawna, flagowy SUV w stylu coupe, właśnie zadebiutował. I wcale nie wygląda jak bardziej dynamiczna odmiana Q7.

Audi Q8
Audi Q8Audi

Audi Q8 to naprawdę duży samochód - ma 4,99 m długości, równe 2 m szerokości oraz 1,71 m wysokości, a rozstaw osi to niemal 3 m. Takie wartości zapowiadają naprawdę przestronne wnętrze, co dopiero będziemy musieli zweryfikować, ale już teraz wiemy, że bagażnik nie daje powodów do narzekań, mając 605 l pojemności.

Audi Q8

Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi
Audi Q8Audi

Samą sylwetką Q8 przypomina trochę Lamborghini Urusa, z którym jest spokrewnione. Auto zwraca uwagę mocno pochyloną tylną szybą, wielkimi alufelgami (nawet 22 cale) oraz... przytłaczającym wręcz grillem. Ogólnie uważamy, ze przód będzie dość dyskusyjnym elementem nowego modelu z racji przeważającej ilości czarno-szarego plastiku, który go zdominował. Same reflektory natomiast są bardzo smukłe i niezbyt duże, ale nie przeszkadza im to świecić naprawdę dobrze, dzięki połączeniu świateł diodowych i laserowych. Z tyłu znajdziemy natomiast reflektory połączone blendą i paskiem świetlnym, podobnie jak w modelach A8 i A7.

Z tych ostatnich zapożyczono deskę rozdzielczą, która różni się jedynie drobnymi niuansami. Obsługa wszystkich funkcji samochodu odbywa się zatem przy pomocy dwóch dotykowych ekranów z haptyczną informacją zwrotną, a za kierownicą umieszczono najnowszą wersję Audi virtual cocpit. Lista wyposażenie obejmuje takie elementy jak czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, wielokonturowe fotele z masażem, wyświetlacz head-up oraz zestaw systemów asystujących kierowcy, korzystający z pięciu czujników radarowych, sześciu kamer, dwunastu czujników ultradźwiękowych oraz ze skanera laserowego.

Audi Q8Audi

O odpowiednie zachowanie na drodze nowego Q8 dbają seryjne adaptacyjne amortyzatory oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Na listę opcji trafiło pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu w zakresie 90 mm (standardowy prześwit to słuszne 254 mm) oraz skrętne tylne koła, które mogą wychylić się nawet o 5 stopni.

Audi Q8Audi

Audi nie pochwaliło się jeszcze jakie silniki trafią pod maskę Q8, ale wiemy, że wszystkie one wykorzystają technologię mild hybrid z 48-voltową instalacją elektryczną, niewielkim motorem elektrycznym oraz małą baterią. Pozwala to na bardziej wydajne odzyskiwanie energii podczas hamowania, wspomagania jednostki spalinowej oraz żeglowanie z wyłączonym silnikiem w zakresie prędkości 55-160 km/h. Dzięki temu układowi system Start/Stop może gasić silnik już przy 22 km/h. Ten sam system znajdziemy już w nowych A6, A7 i A8 i z nich też najpewniej zostaną przejęte jednostki napędowe. Na pierwszy ogień pójdą zapewne 55 TFSI (340 KM), 45 TDI (231 KM) oraz 50 TDI (286 KM) - wszystkie z nich to 3-litrowe V6.

Audi Q8 zadebiutuje na europejskich rynkach w trzecim kwartale 2018 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas