Audi, BMW i Mercedes biją rekordy sprzedaży

Mimo spadków sprzedaży w Europie i coraz słabszych wzrostów na rynku chińskim niemieccy producenci aut klasy premium odnoszą kolejne rynkowe sukcesy.

BMW jest obecnie najpopularniejszym producentem aut premium na świecie.
BMW jest obecnie najpopularniejszym producentem aut premium na świecie.BMW

BMW ma za sobą udany listopad - w ciągu miesiąca sprzedano 145,4 tys. aut tej marki. Od początku roku znalazły one już 1,388 mln klientów, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Cała grupa BMW (wraz z Mini i Rolls-Royce'em) zanotowała w listopadzie br. wzrosty zarówno w Europie (o 9,9 proc., do 76 084 szt.), jak i w Azji (+48,9 proc., do 45 990 szt.) oraz obu Amerykach (+29 proc., do 43 356 szt.). Tylko w USA sprzedano w ubiegłym miesiącu 31,2 tys. BMW, o 45 proc. więcej niż przed rokiem.

Audi sprzedało w listopadzie br. 123,6 tys. aut, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie, od stycznia do listopada br. auta tej marki znalazły 1,34 mln nabywców. To o 12,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi w Europie spadła o 1,9 proc. (do 58 750 szt.), istotne wzrosty odnotowano za to w Chinach (+25,9 proc., do 37 600 szt.) oraz w USA (+24,4 proc., do 12 067 szt.), gdzie niebawem wprowadzone zostaną modele A6, A7 i A8 z silnikami wysokoprężnymi. Przedstawiciele firmy liczą, że pomoże to utrzymać tamtejszą dynamikę sprzedaży.

Dla Mercedesa miniony listopad - zakończony wynikiem 120 346 sprzedanych aut (+5,7 proc.) - był najlepszym w historii firmy. Od początku roku klienci kupili 1,194 mln samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 5,1 proc. więcej niż przed rokiem.

W USA Mercedes sprzedał w ubiegłym miesiącu 30,3 tys. aut (+13,1 proc.) i choć uległ BMW, nadal prowadzi w tegorocznym rankingu producentów premium. W Europie odnotował 3-proc. wzrost (47 327 szt.), a w Chinach - 6,6-proc. spadek (16 876 szt.).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas