Audi, BMW i Mercedes biją rekordy sprzedaży

Mimo spadków sprzedaży w Europie i coraz słabszych wzrostów na rynku chińskim niemieccy producenci aut klasy premium odnoszą kolejne rynkowe sukcesy.

BMW ma za sobą udany listopad - w ciągu miesiąca sprzedano 145,4 tys. aut tej marki. Od początku roku znalazły one już 1,388 mln klientów, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Cała grupa BMW (wraz z Mini i Rolls-Royce'em) zanotowała w listopadzie br. wzrosty zarówno w Europie (o 9,9 proc., do 76 084 szt.), jak i w Azji (+48,9 proc., do 45 990 szt.) oraz obu Amerykach (+29 proc., do 43 356 szt.). Tylko w USA sprzedano w ubiegłym miesiącu 31,2 tys. BMW, o 45 proc. więcej niż przed rokiem.

Audi sprzedało w listopadzie br. 123,6 tys. aut, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie, od stycznia do listopada br. auta tej marki znalazły 1,34 mln nabywców. To o 12,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku.

Reklama

W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi w Europie spadła o 1,9 proc. (do 58 750 szt.), istotne wzrosty odnotowano za to w Chinach (+25,9 proc., do 37 600 szt.) oraz w USA (+24,4 proc., do 12 067 szt.), gdzie niebawem wprowadzone zostaną modele A6, A7 i A8 z silnikami wysokoprężnymi. Przedstawiciele firmy liczą, że pomoże to utrzymać tamtejszą dynamikę sprzedaży.

Dla Mercedesa miniony listopad - zakończony wynikiem 120 346 sprzedanych aut (+5,7 proc.) - był najlepszym w historii firmy. Od początku roku klienci kupili 1,194 mln samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 5,1 proc. więcej niż przed rokiem. 

W USA Mercedes sprzedał w ubiegłym miesiącu 30,3 tys. aut (+13,1 proc.) i choć uległ BMW, nadal prowadzi w tegorocznym rankingu producentów premium. W Europie odnotował 3-proc. wzrost (47 327 szt.), a w Chinach - 6,6-proc. spadek (16 876 szt.).

msob

BMW serii 4 - PIERWSZE ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy