Audi A1 Sportback drugiej generacji

Najmniejszy model Audi doczekał się właśnie drugiej odsłony, która czerpie inspiracje i elementy z największej limuzyny marki.

Audi A1 Sportback
Audi A1 SportbackAudi

Nowe A1 debiutuje w wersji Sportback, czyli pięciodrzwiowej - trzydrzwiowa najpewniej nie doczeka się następcy. Auto mierzy 4,03 m długości, 1,74 m szerokości i 1,41 m wysokości, jest więc typowym przedstawicielem segmentu B.

Audi A1 2018

Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi
Audi A1Audi

Stylistycznie samochód kontynuuje szkołę typową dla Audi z przodem zdominowanym prze duży grill, ale patrząc na tył auta trudno nie odnieść wrażenia, że reflektory są inspirowane... BMW. Podobnie jak w przypadku poprzednika, będzie można zamówić dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem.

Bardzo ciekawie zaprojektowana została deska rozdzielcza, gdzie zastosowano mocno wystające nawiewy dla kierowcy, które zostały połączone z zestawem wskaźników. Z kolei nawiewy dla pasażera znajdują się na powierzchni wykończonej lakierem fortepianowym, która płynnie przechodzi w ekran systemu multimedialnego (mający 8,8 lub 10,1 cala). Wykorzystuje on to samo oprogramowanie, które zadebiutowało w nowym A8. To samo tyczy się wirtualnych zegarów, które są wspólne z A6, A7 i A8. Z kolei panel klimatyzacji inspirowany jest modelem A3. Z większych modeli marki przeszło do A1 także opcjonalne nagłośnienie Bang & Olufsen o mocy 560 W.

Audi A1 SportbackAudi

Pod maskę najmniejszego modelu Audi trafią 3-cylindrowe silniki 1.0 TFSI (95 i 115 KM) oraz 4-cylindrowe 1.5 TFSI (150 KM) i 2.0 TFSI (200 KM). Do każdej wersji będzie można domówić dwusprzęgłową przekładnię S tronic.

Audi A1 SportbackAudi

Zawieszenie nowego A1 to typowy układ - kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Za dopłatą będzie można otrzymać zawieszenie sportowe lub takie z adaptacyjnymi amortyzatorami. Audi nie zdradza, czy planuje oferować swój najmniejszy model z napędem na wszystkie koła (w poprzedniku występował w topowej odmianie S1).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas