Alfa Romeo Stelvio kontra Porsche Macan
INTERIA.PL
Alfa Romeo Stelvio kontra Porsche Macan
Stelvio wydaje się stać na straconej pozycji pod względem osiągów – wszystkie niemal wersje Macana nastawione są na zapewnianie sportowych emocji i, każdy silnik (poza jednym) ma sześć cylindrów. Alfa Romeo zadowala się niemal wyłącznie 4-cylindrowymi jednostkami.INTERIA.PL
A wy którego SUVa byście wybrali?INTERIA.PL
Podobnie jest w przypadku wersji wysokoprężnych – Macan z 3-litrowym dieslem o mocy 258 KM przyspiesza do 100 km/h w 6,3, podczas gdy 210-konne Stelvio (2-litrowa jednostka) jest wolniejsza tylko o 0,3 s. Ceny? Stelvio 194 tys. zł, Macan 279 tys. zł.INTERIA.PL
Alfa Romeo Stelvio i Porsche Macan – dwa SUVy o sportowych aspiracjach, produkowane przez marki skupiające się na dostarczaniu emocji podczas jazdy. Mają do tego niemal identyczne wymiary (długość nieznacznie poniżej 4,7 m, szerokość powyżej 1,9 m i rozstaw osi przekraczający 2,8 m). Sporo jednak się różnią.INTERIA.PL
Z kolei na drugim końcu silnikowego spektrum mamy Macana Turbo z pakietem Performance oferującego 440 KM i przyspieszającego do 100 km/h w 4,4 s. Stelvio przebija to jednak 510-konną wersją Quadrifoglio osiągającą „setkę” w 3,9 s. Cen nie porównamy, ponieważ Alfa Romeo nie wyceniła jeszcze topowej odmiany, ale z pewnością będzie to znacznie mniej, niż 419 tys. zł, ile żąda od nas Porsche.INTERIA.PL
Skąd takie różnice w osiągach? Okazuje się, że inżynierowie Alfy Romeo bardzo zadbali o niską masę własną tego włoskiego SUVa – Stelvio z 2-litrowym silnikiem benzynowym jest o 110 kg lżejsze od 4-cylindrowego Macana, a w przypadku diesli ta różnica wynosi aż 220 kg.INTERIA.PL
Czyżby więc Alfa Romeo zrobiła bardziej sportowego SUVa od Porsche? To zależy, którą wersję porównujemy. Ponadto Macan z pewnością jest bardziej ekskluzywny, ale Stelvio ładniejsze. INTERIA.PL
Z drugiej jednak strony, bezpośrednie porównanie wypada dość zaskakująco. Macan z bazowym, 252-konnym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s, a więc o 1 sekundę wolniej, niż 280-konne Stelvio. Alfa oferuje więc osiągi bardziej zbliżone do Macana S (3-litrowy silnik, 340 KM), który rozpędza się do „setki” w 5,4 s. Problem w tym, że auta te dzieli przepaść cenowa, wynosząca 80 tys. złINTERIA.PL