Mercedes S Klasa

Mercedes S Klasa. Luksusowa limuzyna niemieckiej marki jest produkowana od ponad pół wieku. /materiały prasowe
Mercedes S Klasa to największa limuzyna marki ze Stuttgartu, która od dekad jest synonimem luksusu, wysokiej jakości wykonania i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Topowy model Mercedesa jest chętnie wybierany przez polityków, biznesmenów oraz gwiazdy. 

Historia Mercedesa S Klasy

Klasa S została zaprezentowana w 1972 roku i zastąpiła model W108/W109. Nowy samochód był szerszy i dłuższy od poprzednika. Jak przystało na flagową limuzynę niemieckiej marki, nie zabrakło luksusowego wyposażenia i nowinek technologicznych. Wszystkie odsłony Klasy S były oferowane ze standardowym i przedłużanym nadwoziem.

Luksusowa limuzyna niemieckiej marki jest produkowana od ponad pół wieku. W tym czasie nabywców znalazło ponad 4 mln jej egzemplarzy na całym świecie. Obecnie w sprzedaży jest 7. generacja Mercedesa S Klasy. 

Główni konkurenci modelu to BMW 7, Audi A8 i Lexus LS.

Mercedes S – generacje

Pierwsza generacja Mercedesa S (oznaczenie W116) weszła na rynek w 1972 roku. Nowy model był sprzedawany z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym, które znacznie podnosiło komfort jazdy. Jedynie w Ameryce Północnej oferowano wysokoprężną jednostkę napędową. Na pozostałych rynkach dostępne były benzynowe wersje silnikowe.

Drugą odsłonę Mercedesa S (W126) zaprezentowano w 1979 roku. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód z poduszką powietrzną i napinaczami pasów bezpieczeństwa. Nowością była usportowiona wersja coupé o dwudrzwiowym nadwoziu (S116).

W 1991 roku rozpoczęła się produkcja trzeciej generacji Mercedesa S (W140).Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa uzupełniono elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy (ESP). Nowszego Mercedesa S przygotowano jako limuzynę, a jego wersja coupé była sprzedawana jako osobny model – CL. Silniki wysokoprężne weszły do oferty marki na większości światowych rynków.

Mercedes S Klasa czwartej generacji (W220) pojawił się na rynku w 1998 roku. Linię nadwozia znacznie wygładzono, dzięki czemu duża limuzyna nabrała lekkości. Usportowione wersje AMG weszły do oficjalnej oferty niemieckiej marki. Sportowe pakiety stylistyczne były oferowane także ze standardowymi wersjami silnikowymi.

W 2005 roku weszła na rynek nowa odsłona modelu (W221). W palecie silników pojawiła się wersja z napędem hybrydowym. Po raz pierwszy w klasie S zastosowano czterocylindrowy silnik wysokoprężny.

Szósta generacja (W222) pojawiła się w salonach Mercedesa w 2013 roku. Sportowa wersja nadwozia coupé znów była sprzedawana jako model S, podobnie jak dwudrzwiowe cabrio. Zrezygnowano z klasycznych zegarów na tablicy rozdzielczej na rzecz ekranu LED.

Najnowsza odsłona klasy S została zaprezentowana w 2020 roku. Wnętrze pojazdu znacznie odbiega od poprzednika. Jest bardzo nowoczesne i naszpikowane nowinkami technicznymi. Na centralnej konsoli umieszczono duży dotykowy ekran, który zastąpił większość klasycznych przełączników. Zrezygnowano z wersji coupé i cabrio.

Merecedes S Klasa – dane techniczne

Mercedes S Klasa do 1998 roku był oferowany także z manualną skrzynią biegów, która jednak z uwagi na luksusowy charakter samochodu nie cieszyła się zbyt dużym zainteresowaniem. W tym samym roku po raz pierwszy zaprezentowano wersję z opcjonalnym napędem na cztery koła, 4Matic.

Jak przystało na luksusową limuzynę, w palecie silników dominowały mocne jednostki benzynowe R6, V6 i V8. Silnik z mniejszą liczba cylindrów osiągał w nowszych generacjach modelu od 204 do 449 KM. Jednostka V8 generowała od 279 do 612 w wersji S 63 S AMG z 2017 roku. Od 1991 roku jest dostępny silnik V12 o mocy od 394 do 612 KM.

Jednostki wysokoprężne stanowią ważny element oferty na rynku europejskim. Najmniejszy silnik o pojemności 2,1 l osiąga moc 204 KM. Najpopularniejsze silniki diesla są wyposażone w 6 cylindrów. Ich moc wynosi od 197 do 330 KM.

Mercedes S Klasa – opinie kierowców

Mercedes S jest chwalony za prestiż, komfort jazdy i bogate wyposażenie. Model często pełni reprezentacyjną funkcję i jest ceniony przez VIP-ów.

Klasa S uchodzi za trwały pojazd, ale wymaga kosztownego serwisowania. Wpadką jakościową producenta jest generacja W221, która była podatna na korozje i miała awaryjny układ zawieszenia pneumatycznego.

Wiadomości

  • Nowy Mercedes-AMG S63 E Performance – najmocniejsza „eSka” w historii

    Nowy Mercedes-AMG S63 E Performance – najmocniejsza „eSka” w historii

    Wtorek, 6 grudnia 2022 (10:10)
    Mercedes klasy S siódmej generacji zadebiutował pod koniec 2020 roku. Od tego czasu fani niemieckiej marki z wypiekami na twarzy wyczekiwali premiery jego topowej odmiany sygnowanej...
  • Mercedes wprowadza nowy poziom autonomii. Można zdjąć ręce z kierownicy

    Mercedes wprowadza nowy poziom autonomii. Można zdjąć ręce z kierownicy

    Piątek, 6 maja 2022 (10:20)
    Do prawdziwie autonomicznej jazdy jeszcze daleka droga, ale Mercedes właśnie wykonał kolejny, ważny krok, przybliżający nas do samochodów poruszających się całkowicie samodzielnie.
  • Duża akcja serwisowa Mercedesa! W Polsce dotyczy 9821 pojazdów

    Duża akcja serwisowa Mercedesa! W Polsce dotyczy 9821 pojazdów

    Poniedziałek, 21 lutego 2022 (09:46)
    Mercedes-Benz Polska ogłosiło akcję naprawczą dotyczącą m.in. klasy C, GLE, GLS czy klasy G. Na polskim rynku kampanią przywoławczą objętych zostało 9821 samochodów a powodem jest ryzyko...
  • Reklama

  • Mercedes klasy S z systemem jazdy autonomicznej

    Mercedes klasy S z systemem jazdy autonomicznej

    Poniedziałek, 13 grudnia 2021 (10:48)
    Mercedes jest pierwszą firmą na świecie, która otrzymała stosowne certyfikaty upoważniające do produkowania samochodów autonomicznych na poziomie 3.
  • Mercedes S 580 e 4MATIC dołącza do oferty

    Mercedes S 580 e 4MATIC dołącza do oferty

    Niedziela, 12 grudnia 2021 (07:50)
    Gama silnikowa Mercedesa klasy S została właśnie rozszerzona o odmianę z hybrydowym układem napędowym oraz napędem na wszystkie koła. Niewątpliwym jego wyróżnikiem, jest duży zasięg na...
  • Mercedes S 680 Guard nową limuzyną kanclerza Niemiec

    Mercedes S 680 Guard nową limuzyną kanclerza Niemiec

    Czwartek, 9 grudnia 2021 (06:50)
    Świeżo wybrany kanclerz Niemiec Olaf Scholz na swoją nową limuzynę wybrał Mercedesa S 680 w opancerzonej wersji Guard.
  • Reklama

  • Mercedes S 500 e - i wszystko jasne

    Mercedes S 500 e - i wszystko jasne

    Czwartek, 21 kwietnia 2016 (15:19)
    Przystępując do recenzowania takiego samochodu należy zaopatrzyć się w słownik wyrazów bliskoznacznych i przygotować zestaw zamienników określenia: znakomity. Chodzi o to, by nie było...
  • Mercedes W140. Czy to jest najlepsze auto w historii?

    Mercedes W140. Czy to jest najlepsze auto w historii?

    Piątek, 11 marca 2016 (11:03)
    W średniowieczu, po skończonej pracy, architektom często wyłupywano oczy. Chodziło o to, by w swoim życiu nie stworzyli już nic piękniejszego lub bardziej okazałego.

Zdjęcia