Reklama

Mercedes E Klasa

Mercedes E Klasy jest uważany za najpopularniejszą limuzynę segmentu E i klasy wyższej premium na świecie. /materiały prasowe
Mercedes-Benz Klasa E to model produkowany od 1993 r. Został stworzony jako następca Mercedesa W124. Jest uważany za najpopularniejszą limuzynę segmentu E i klasy wyższej premium na świecie. Jednocześnie stanowi największy sukces rynkowy tego niemieckiego producenta.

Historia Mercedesa-Benz E

Klasa E Mercedesa-Benz została zaprojektowana jako następstwo modelu W124 produkowanego w latach 1984–1993. De facto pierwsza generacja była jego zmodernizowaną wersją i nawet do 1997 roku zachowała kod fabryczny W124. 

Powstała ona na bazie elementów wykorzystywanych w produkcji poprzednika, czyli popularnego „baleronu” czy „prosiaka”. Zewnętrznie zmiany były kosmetyczne, ale modernizacja objęła m.in. jednostki napędowe.

Przez lata Klasa E Mercedesa stanowiła najlepiej sprzedający się model tego segmentu w portfolio producenta. Od 1993 roku wypuszczono na drogi aż pięć generacji tego modelu. 

Najnowsza, o kodzie W213, obejmuje również pojazdy hybrydowe i terenowe (Mercedes-Benz E All Terrain). 

Główni rynkowi konkurenci Mercedesa E Klasy to m.in. Audi A6, Volvo V90 i BMW serii 5.

Mercedes-Benz E Klasa – generacje

Pierwsza generacja Klasy E Mercedesa-Benz odróżniała się od modelu W124 przede wszystkim drobnymi zmianami estetycznymi. Obejmowały one m.in. modyfikację kształtu reflektorów, odmienne wypełnienie tylnych lamp i kosmetyczne różnice w wyglądzie deski rozdzielczej. Zastosowano w nim też inne jednostki napędowe. Samochód ten oferowano w czterech wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupé i kabriolet.
 
W drugiej i trzeciej generacji E Klasy producent zrezygnował z wersji coupé i cabrio, skupiając się na ulepszeniu sedana i kombi. Różnorodne nadwozia ponownie pojawiały się w sprzedaży w czwartej i piątej generacji Mercedes-Benz E.

Mercedes-Benz E Klasa – dane techniczne

Mercedesy Klasy E były oferowane z napędem na tylną oś lub na obydwie osie (4MATIC) oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów o różnej konstrukcji. Obecna, piąta generacja to pojazdy z wyłącznie automatycznymi skrzyniami.

W Klasie E Mercedesa także montowano różnego typu jednostki napędowe. Najmniejsze były silniki benzynowe o pojemność 1,8 l, a największe 6,0 l. Diesle miały natomiast pojemność od 1,9 do 4,0 l. W czwartej generacji dostępny był silnik 1,8 l z fabryczną instalacją gazową. Piąta generacja modelu oferuje natomiast dodatkowo silniki hybrydowe – w tym hybrydowe silniki Plug-in Hybrid, spalinowe i wysokoprężne diesle. Łączna moc hybryd Mercedesa-Benz E wynosi od 306 do 320 KM.

Mercedes-Benz E – opinie kierowców

Klasa E Mercedesa słynie z dużej mocy przy jednocześnie stosunkowo niskim – jak na oferowane osiągi – spalaniu. Kierowcy cenią ją również za ponadstandardowy komfort prowadzenia, a pasażerowie za warunki jazdy. 

Najnowsza generacja tego modelu zyskała także pochlebne opinie za design, który jest drapieżny i sportowy, a jednocześnie – jak przystało na limuzynę – luksusowy. Auto wzbogacono także o nowoczesne systemy bezpieczeństwa.

Wśród najczęściej wymienianych wad modelu pojawiają się: problemy z załączaniem się turbiny, wysoka cena zakupu nowego pojazdu i problemy z korozją podwozia i nadwozia (w starszych modelach).

Wiadomości

  • Mercedes-AMG E 53 coupe - gran turismo ze sportowym zacięciem

    Mercedes-AMG E 53 coupe - gran turismo ze sportowym zacięciem

    Piątek, 29 lipca 2022 (10:24)
    Gdy mówimy o reprezentacyjnym samochodzie, świetnie nadającym się w długie trasy, zwykle myślimy o limuzynie z dużym dieslem pod maską. Jednak mianem gran turismo, czyli pojazdów...
  • Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Final Edition - wyjątkowe pożegnanie

    Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Final Edition - wyjątkowe pożegnanie

    Poniedziałek, 20 czerwca 2022 (15:12)
    Mercedes kończy produkcję aktualnej generacji najmocniejszego wydania klasy E. Dla tych, którzy do tej pory zastanawiali się jeszcze nad zakupem ma coś specjalnego.
  • Mercedes E 300 coupe - lepszy od limuzyny?

    Mercedes E 300 coupe - lepszy od limuzyny?

    Poniedziałek, 2 maja 2022 (13:45)
    Autem reprezentacyjnym jest tradycyjnie limuzyna, ale jedynie skromna garstka osób kupujących takie samochody, podróżuje na tylnej kanapie. A skoro właściciele zwykle sami siadają za...
  • Reklama

  • Nawet 340 zł za 3 km: przewoźnicy naciągają Ukraińców. To zgodne z prawem?

    Nawet 340 zł za 3 km: przewoźnicy naciągają Ukraińców. To zgodne z prawem?

    Środa, 9 marca 2022 (13:56)
    Osoby świadczące tzw. przewóz okazjonalny osób wyszukują na warszawskich dworcach kolejowych uchodźców z Ukrainy i oferują im swoje bardzo drogie usługi. Sami przewoźnicy twierdzą, że...
  • Duża akcja serwisowa Mercedesa! W Polsce dotyczy 9821 pojazdów

    Duża akcja serwisowa Mercedesa! W Polsce dotyczy 9821 pojazdów

    Poniedziałek, 21 lutego 2022 (09:46)
    Mercedes-Benz Polska ogłosiło akcję naprawczą dotyczącą m.in. klasy C, GLE, GLS czy klasy G. Na polskim rynku kampanią przywoławczą objętych zostało 9821 samochodów a powodem jest ryzyko...
  • Nowe auto za 12 tys. zł. Nowy Passat - za 65 tys zł!

    Nowe auto za 12 tys. zł. Nowy Passat - za 65 tys zł!

    Piątek, 26 listopada 2021 (15:00)
    Jeszcze 20 lat temu wystarczyło 20 tys. zł, by kupić fabrycznie nowy samochód w salonie. To ekwiwalent dzisiejszych 32 tys. zł. Jak kształtował się polski rynek nowych aut dwie dekady...
  • Reklama

  • Mercedes EQE. Oto elektryczna klasa E!

    Mercedes EQE. Oto elektryczna klasa E!

    Poniedziałek, 6 września 2021 (11:27)
    Zaledwie kilka miesięcy po premierze EQS-a Mercedes zaprezentował kolejny model oparty na architekturze opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. To EQE czyli elektryczny...
  • Nietypowe radiowozy drogówki. Można się zdziwić!

    Nietypowe radiowozy drogówki. Można się zdziwić!

    Wtorek, 31 sierpnia 2021 (09:31)
    Powroty z wakacji to często traumatyczne doświadczenie. Tegoroczne szczególnie zapamiętają ci kierowcy, którzy mieli w ich trakcie do czynienia z nieoznakowanymi radiowozami gdańskiej...