Hyundai i10

Hyundai i10 to najmniejszy pojazd dostępny w ofercie południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Jest to miejski samochód należący do segmentu A. Konkurencją dla tego modelu są takie auta jak Fiat Panda czy Opel Agila. Określa się je jako mikrovany. Mają wąskie, wysokie nadwozie z dużym oszkleniem i charakteryzują się wysoką pozycją kierowcy i pasażerów na fotelach.
Hyundai i10 - najważniejsze informacje
Hyundai i10 /materiały prasowe

Hyundai i10 - najważniejsze informacje

Hyundai i10 to najmniejszy pojazd dostępny w ofercie południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Jest to miejski samochód należący do segmentu A. Konkurencją dla tego modelu są takie auta jak Fiat Panda czy Opel Agila. Określa się je jako mikrovany. Mają wąskie, wysokie nadwozie z dużym oszkleniem i charakteryzują się wysoką pozycją kierowcy i pasażerów na fotelach.

Historia Hyundaia i10

Gdy w 2007 roku model i10 pojawił się w sprzedaży, zastąpił bardzo popularnego na wielu rynkach Atosa. Pojazd jest budowany na tej samej płycie podłogowej, co Kia Picanto. Produkuje go tylko jedna fabryka w Indiach.

Hyundai i10 – generacje

Dotychczas Hyundai zaproponował trzy generacje modelu i10. Pierwsza była produkowana od 2008 do 2013 roku. W tych rocznikach auto nawiązywało stylistycznie do większego modelu, i30. W 2010 roku model poddano znacznemu liftingowi. Dodano większą atrapę chłodnicy, a także nowe reflektory przednie.

Druga generacja i10 przypada na lata 2013–2020. Auto zyskało inne proporcje nadwozia i zostało przystosowane na rynek europejski.

Najnowsza, trzecia generacja jest produkowana od 2019 roku. Linia auta została unowocześniona i dostosowana do aktualnie panujących trendów w motoryzacji. Klienci zyskali też szereg możliwości konfiguracji.

Hyundai i10 – dane techniczne

Najmniejszy Hyundai jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i jedną jednostką wysokoprężną. Silniki benzynowe mają pojemność 1,1 l i 1,2 l. Mniejszy motor wytwarza moc 66 KM i maksymalny moment obrotowy 99 Nm, a większy rozwija 78 KM mocy maksymalnej i 116 Nm momentu obrotowego.

Z kolei diesel jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail. I10 jest oferowany z 5-biegową, manualną skrzynią oraz 4-biegowym automatem.

Należąca do trzeciej generacji wersja N-Line jest produkowana z 1-litrowym silnikiem benzynowym T-GDI o mocy 100 KM i z 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Hyundai i10 – opinie kierowców

Mimo swoich niewielkich rozmiarów Hyundai i10 jest sprzedawany w wersji 5-drzwiowej. Na tylnej kanapie nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów. Najwygodniej będzie tam dzieciom.

Producent zadbał o to, aby mimo niewygórowanej ceny zaoferować klientom dość bogate wyposażenie. Już w podstawowych wersjach są montowane: system ABS, poduszka powietrzna dla kierowcy, immobiliser, wspomaganie kierownicy i radio z odtwarzaczem CD i MP3.

Zaletą auta są jego zwrotność oraz dobrze reagujące hamulce. Kierowcy narzekają jednak na układ kierowniczy. Często zdarzają się awarie wspomagania oraz wycieki oleju. Dosyć szybko pojawia się też korozja karoserii.

Hyundai i10 - Wiadomości

Hyundai i10 - Zdjęcia