Reklama

Audi A5

Audi A5 Coupe. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2007

  • Zakończenie produkcji:

    -

Audi A5 to samochód usportowionym nadwoziu, który konstrukcyjnie bazuje na modelu A4. Auto słynie ze sportowej linii, nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz prestiżu charakterystycznego dla pojazdów niemieckiej marki. Nie brakuje też mocnych wersji silnikowych.

Historia Audi A5

Audi A5 zaprezentowano w 2007 r., podobnie jak generację B8 Audi A4. Oba modele są do siebie znacznie zbliżone pod względem technicznym. 

Model A5 charakteryzuje się sportowym designem dzięki dynamicznie zaprojektowanej linii nadwozia z nisko opadającą linią dachu, bezramkowymi drzwiami oraz mocno zaakcentowanymi tylnymi nadkolami.

Samochód szybko przypadł do gustu osobom ceniącym sportowy styl połączony z komfortowym i przestronnym wnętrzem. 

Audi A5 doczekało się dwóch generacji. Pierwsza z nich konkurowała z BMW 3 coupé oraz Mercedesem CLK, druga – z BMW 4, Mercedesem Klasy C w wersji coupé i Lexusem RC. 

Audi A5 - generacje

Pierwsza generacji Audi A5 (8T) podczas premiery w 2007 r. oferowana była w dwudrzwiowej wersji nadwozia coupé. Dwa lata później dołączyła do niej wersja cabrio oraz pięciodrzwiowy liftback o wydłużonym rozstawie osi i nadwoziu w porównaniu do wersji dwudrzwiowych. 

Dzięki temu pojazd zyskał więcej miejsca w kabinie pasażerskiej oraz w przestrzeni bagażowej. W 2011 r. model przeszedł lifting, podczas którego znacznie zmodyfikowano wygląd przedniej części auta. 

W 2016 r. zaprezentowano drugą generację modelu Audi A5. Wizualnie i pod względem wersji nadwozia nowy nawiązuje ona do poprzednika. Z uwagi na duży sukces pierwszej generacji Audi A5 sportback premiera nowej pięciodrzwiowej wersji odbyła się już kilka miesięcy po zaprezentowaniu wersji coupé. W 2019 r. przeprowadzono lifting drugiej generacji modelu A5. 

Obie generacje Audi A5 sprzedawane były w usportowionych wersjach S5 oraz RS5 z seryjnym napędem quattro.

Audi A5 - dane techniczne

Gama silników oferowanych w Audi A5 jest niemal taka sama w modelu A4. Zdecydowanie dominują jednostki z turbodoładowaniem. Model A5 sprzedawano tylko z dwoma silnikami wolnossącymi:
  • 3,2 FSI – V6 o mocy 265 KM;
  • 4,2 FSI – V8 o od mocy 354 KM (w wersji S5 z lat 2007-11) do 450 KM (wersja RS5 z lat 2007-16).
Turbodoładowane silniki benzynowe:
  • 1,4 TFSI – R4 o mocy 150 KM;
  • 1,5 TFSI – R4 o mocy 150 KM;
  • 1,8 TFSI – R4 o mocy 144-170 KM;
  • 2,0 TFSI – R4 o mocy 150-265 KM;
  • 2,9 TFSI – V6 o mocy 450 KM od 2017 r. z modelu RS5 (silnik zapożyczony z Porsche);
  • 3,0 TFSI – V6 o mocy od 272 do 354 KM. Najmocniejsze wersje montowano w wersji S5.
Turbodiesle:
  • 2,0 TDI – R4 o mocy 120-190 KM;
  • 2,7 TDI – V6 o mocy 190 KM;
  • 3,0 TDI – V6 o mocy 204-347 KM. Najmocniejszy diesel napędza Audi S5.
Poza najsłabszymi wersjami silnikowym Audi A5 sprzedawano z opcjonalnym napędem quattro. Dostępne są 6-biegowe skrzynie manualne oraz automaty: S-tronic i multitronic.

Audi A5 - opinie kierowców

Model A5 doskonale łączy dynamiczny styl i codzienną praktyczność. Z uwagi na wysokie ceny nowych Audi A5 wiele samochodów widocznych na polskich drogach pochodzi z importu. Godne polecenia są wszystkie silniki poza jednostkami TFSI z lat 2007–2012. Lepiej unikać też awaryjnej bezstopniowej skrzyni multitronic.

Wiadomości

  • A4 i A5 dostaną mniej widoczne logo. Zaskakujący pakiet wyposażenia Audi

    A4 i A5 dostaną mniej widoczne logo. Zaskakujący pakiet wyposażenia Audi

    Poniedziałek, 31 października 2022 (14:35)
    Audi zaprezentowało pakiet Competition Edition i Competition Edition Plus. Na liście elementów wchodzących w skład obu pakietów znalazło się wiele elementów w czarnym kolorze.
  • Audi planuje ograniczyć gamę modelową?

    Audi planuje ograniczyć gamę modelową?

    Wtorek, 9 sierpnia 2022 (08:20)
    Audi poważnie myśli nad optymalizacją kosztów i wygospodarowaniem miejsca w palecie na elektryczne warianty swoich modeli. Może to skutkować usunięciem kilku pozycji z dotychczasowej palety.
  • Nowe auto za 12 tys. zł. Nowy Passat - za 65 tys zł!

    Nowe auto za 12 tys. zł. Nowy Passat - za 65 tys zł!

    Piątek, 26 listopada 2021 (15:00)
    Jeszcze 20 lat temu wystarczyło 20 tys. zł, by kupić fabrycznie nowy samochód w salonie. To ekwiwalent dzisiejszych 32 tys. zł. Jak kształtował się polski rynek nowych aut dwie dekady...
  • Reklama

  • Audi A5 2.0 TDI – coupe dla rozsądnych

    Audi A5 2.0 TDI – coupe dla rozsądnych

    Piątek, 3 lutego 2017 (14:00)
    Auta z nadwoziem coupe kojarzą się nam zazwyczaj ze sportową prezencją i takimi też osiągami, czasami również luksusem i przepychem. Jednakże testowanemu przez nas nowemu Audi A5 trudno...
  • Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet!

    Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet!

    Piątek, 4 listopada 2016 (09:18)
    Większa i lżejsza od poprzednika. Tak, jednym zdaniem, scharakteryzować można nową generację Audi A5 w wersji z otwartym nadwoziem. Auto trafić ma do europejskich salonów już w marcu.
  • Początek sprzedaży nowych Audi A5 i Audi S5. Ceny

    Początek sprzedaży nowych Audi A5 i Audi S5. Ceny

    Środa, 2 listopada 2016 (13:23)
    Rok 2016 przyniósł premiery nowych wersji modeli rodziny A5. W ostatnich kilku miesiącach, koncern z Ingolstadt zaprezentował zupełnie nowe Audi A5 Coupé, Audi S5 Coupé, Audi A5...
  • Reklama

  • Nowe Audi A5. Znamy polskie ceny

    Nowe Audi A5. Znamy polskie ceny

    Środa, 26 października 2016 (11:00)
    Na salonie motoryzacyjnym w Paryżu firma z Ingolstadt zaprezentowała m.in. nową generację Audi A5. Samochód trafi wkrótce do polskiej oferty niemieckiej marki. Ile trzeba będzie za niego...
  • Nowe Audi A5 i S5 Sportback

    Nowe Audi A5 i S5 Sportback

    Środa, 7 września 2016 (09:21)
    Na kilka tygodni przed publicznym debiutem w Paryżu Audi zdecydowało się podnieść kurtynę skrywającą nową generację modeli A5 i S5 w wersji Sportback.