Reklama

Ionity znacząco rozwinie sieć szybkich stacji ładowania

Sieć szybkich ładowarek Ionity zapowiedziała kolejne inwestycje, które przełożą się na wzrost liczby punktów, w których będzie można naładować auto elektryczne.

Ionity to spółka joint-venture założona przez BMW Group, Mercedes-Benz AG, Ford Motor Company, Hyundai Motors wraz z Kią oraz Volkswagen Group z Audi i Porsche. Do tej pory firma postawiła w 385 lokalizacjach w Europie 1500 ładowarek o mocy 350 kW. Teraz poinformowano, że kosztem kolejnych 700 milionów euro sieć zostanie znacząco rozbudowana - do 2025 roku ma obejmować ponad tysiąc lokalizacji, w których będzie znajdować się 7 tysięcy szybkich punktów ładowania.

Ładowarki sieci, ze względu na dużą moc, stawiane są głównie przy autostradach i drogach ekspresowych, często na MOP-ach. W nowych lokalizacjach stacje mają od sześciu do dwunastu ładowarek.

Niestety w Polsce siec Ionity dopiero raczkuje. W ostatnich tygodniach uruchomiono pierwsze cztery stacje sieci. Od 15 października można korzystać z dwóch stacji ładowania przy autostradzie A1 (MOP Olsze Wschód oraz MOP Olsze Zachód), od 19 października z trzeciej stacji, w okolicach Świecka obok drogi DK29 oraz autostrady A2, a w ostatnich dniach ruszyła także kolejna stacja ładowania aut przy autostradzie A1 - w Kaszewach Kościelnych niedaleko Kutna. Trzy kolejne punkty są w budowie albo czekają na odbiory techniczne - na granicy z Niemcami w Zgorzelcu oraz na autostradzie A2 pod Poznaniem i Łodzią.

Reklama

Stacje Ionity funkcjonują w oparciu o europejski standard ładowania Combined Charging System.  Energia do zasilania stacji w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Na stacji Ionity ładowanie samochodów elektrycznych, które przyjmują dużą moc prądu trwa już naprawdę krótko. Przykładowo właściciele Audi RS e-tron GT, ładowanych z mocą do 270 kW, w idealnych warunkach będą w stanie naładować akumulator od 5 do 80 % w 22,5 minuty, a Audi e-tron Sportback w ok. 30 minut. 

Po zaledwie pięciu minutach ładowania, modele e-tron GT i RS e-tron GT mogą zwiększyć swój zasięg do 100 km. 

Z dużą mocą można ładować m.in. Hyundaia Ioniq (moc do 350 kW), Kię EV6 (do 240 kW) czy Porsche Taycan (do 270 kW).

***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje