Reklama

Dacia Logan 2004-2012

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

Nowe auto za 5 tys. euro? W dzisiejszych czasach wydaje się to nierealne, ale taki właśnie cel przyświecał konstruktorom pierwszego współczesnego pojazdu  spod znaku Dacii. Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Reklama

Wiele osób wątpiło w powodzenie tego pomysłu, któż chciałby przecież jeździć tanim samochodem z francuskim sercem i logo producenta z Rumunii? Francuzi byli jednak nieugięci i w ramach "czyszczenia magazynów" po wcześniejszych modelach Renault, w 2004 roku zaprezentowali "budżetowego" sedana z obszernym wnętrzem i bardzo pojemnym bagażnikiem.

Z technicznego punktu widzenia Logan był krzyżówą różnych modeli Renault: Modusa, Clio II, Thalii i Megane 2. Chociaż większość podzespołów pochodziła z aut segmentu B, wymiary (4,25 m długości i rozstaw osi 2,63 m) były bliższe autom kompaktowym. Od samego początku Logan projektowany był jako "model globalny". Chodziło o to, by niewielkim kosztem można go było dostosować do lokalnych warunków drogowych czy specyficznych wymagań nabywców. Efekt? Pierwszy Logan zjechał z taśmy montażowej zakładu w Miovieni w 2004 roku i... rozpętał się sprzedażowy szał! Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Wkrótce potem lista wytwórców uzupełniona została o lokalne fabryki Renault w: Rosji (Moskwa), Maroku (Casablanca), Kolumbii (Envigado), Iranie (Teheran), w Indiach (Cennaj) i Brazylii (Sao Jose). Auto z miejsca stało się rynkowym hitem przekonując do siebie nie tylko klientów indywidualnych, ale też np. korporacje taksówkowe z całego świata. To z kolei popchnęło rumuńsko-francuskiego producenta do opracowania kolejnych modeli, jak chociażby rodzinno-użytkowego Logana MCV czy odmiany hatchback znanej szerzej Dacia Sandero. Na wybranych rynkach (np. w Rumunii) auto oferowano również z nadwoziem pickup.

Podsumowując: Logan był pierwszym kamieniem zwiastującym lawinę - zapoczątkował światową ekspansję rumuńskiej i przyniósł Renault miliardowe zyski. W samej Rumunii model przez długi czas mógł się pochwalić rekordowym - wynoszącym aż 45 proc. - udziałem w rynku! Ostatni egzemplarz pierwszej generacji Logana wyjechał na europejskie drogi w 2012 roku. Samochód do 2018 roku oferowany był w Indiach, a w  Teheranie (Iran) produkowany jest do dziś. Od premiery Logana pierwszej generacji na całym świecie  sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy różnych modeli Dacii!

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL