Porsche wraca do Le Mans. Oto 919 Hybrid!
Porsche oficjalnie zaprezentowało dziś w Genewie swój wyczynowy model 919 Hybrid. Samochód oznacza, że niemiecki producent szykuje się do wielkiego powrotu na trasę Le Mans!

Genewa 2014
Genewa 2014




























![Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ. Oto McLaren 650S. Sylwetka pojazdy zbliżona jest do modelu 12C, przód nawiązuje do wyprzedanego już P1. Samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jednostka rozwija moc maksymalną 650 KM, dzięki czemu auto ma być szybsze niż 12C. ]Osiągi McLarena 650S trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki zmianom w aerodynamice przy prędkości 240 km/h samochód generuje aż o 24 proc. większy docisk niż 12C. Nowy McLaren trafi do salonów jeszcze tej wiosny. Auto oferowane będzie jako dwumiejscowe coupe lub kabriolet. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.](https://i.iplsc.com/0003521CAHNVD82M-C322-F4.webp)
















































Nowy bolid wyposażony jest w napęd hybrydowy. W jego skład wchodzi dwulitrowy, benzynowy motor (pracujący w układzie V4) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Rozkręcający się aż do 9 tys. obr./min motor przekazuje moc na koła tylnej osi. Silnik, którego blok stanowi część nośną struktury nadwozia, generuje około 500 KM!
Przy przedniej osi zamontowano elektryczny motor trakcyjny i zestaw akumulatorów litowo-jonowych. W zależności od warunków auto, przynajmniej chwilowo, dysponuje więc napędem na cztery koła. Silnik - w czasie hamowania - pełni rolę generatora prądu. Oprócz tego w aucie zamontowano też drugi system odzyskiwania energii - napędzany gazami spalinowymi agregat prądotwórczy.
Nad stworzeniem auta pracował sztab 200 specjalistów z zakresu mechaniki i aerodynamiki. Nadwozie poddano liczącym przeszło 2000 godzin testom w tunelach aerodynamicznych.

Auto zaprojektowano w taki sposób, by spełniało wszystkie przepisy homologacyjne serii Le Mans. Oznacza to, że nadwozie ma nie więcej niż 4650 mm długości, 1900 mm szerokości i 1050 mm wysokości. Masa własna auta nie może być mniejsza niż 870 kg.

