Genewa 2014

Porsche wraca do Le Mans. Oto 919 Hybrid!

Porsche oficjalnie zaprezentowało dziś w Genewie swój wyczynowy model 919 Hybrid. Samochód oznacza, że niemiecki producent szykuje się do wielkiego powrotu na trasę Le Mans!

Nowy bolid wyposażony jest w napęd hybrydowy. W jego skład wchodzi dwulitrowy, benzynowy motor (pracujący w układzie V4) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Rozkręcający się aż do 9 tys. obr./min motor przekazuje moc na koła tylnej osi. Silnik, którego blok stanowi część nośną struktury nadwozia, generuje około 500 KM!

Reklama

Przy przedniej osi zamontowano elektryczny motor trakcyjny i zestaw akumulatorów litowo-jonowych. W zależności od warunków auto, przynajmniej chwilowo, dysponuje więc napędem na cztery koła. Silnik - w czasie hamowania - pełni rolę generatora prądu. Oprócz tego w aucie zamontowano też drugi system odzyskiwania energii - napędzany gazami spalinowymi agregat prądotwórczy.

Nad stworzeniem auta pracował sztab 200 specjalistów z zakresu mechaniki i aerodynamiki. Nadwozie poddano liczącym przeszło 2000 godzin testom w tunelach aerodynamicznych.

Auto zaprojektowano w taki sposób, by spełniało wszystkie przepisy homologacyjne serii Le Mans. Oznacza to, że nadwozie ma nie więcej niż 4650 mm długości, 1900 mm szerokości i 1050 mm wysokości. Masa własna auta nie może być mniejsza niż 870 kg.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje