Budowa autostrad

Droga S3 do granicy ma powstać do 2023 roku

Ostatni odcinek trasy ekspresowej S3 łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce powstanie do 2023 r. - zadeklarował minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. W piątek skierowano do przetargu 31-kilometrowy odcinek tej trasy.

Szacowany koszt budowy ostatniego dolnośląskiego odcinka trasy S3 to około 3 mld zł. Inwestycja ma być finansowana z budżetu państwa oraz ze środków unijnych.

W piątek podczas konferencji prasowej na placu budowy S3 pod Bolkowem, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk poinformował o skierowaniu do przetargu na budowę odcinka łączącego Bolków z granicą z Czechami.

"W przyszłym roku zostanie podpisana umowa na budowę tego odcinka, a w 2019 r. rozpoczną się prace. Zakładamy, że graniczny termin oddania tego fragmentu trasy do użytku to 2023 r. Wówczas to po stronie czeskiej powstanie droga ekspresowa, która połączy się z naszą trasą S3" - powiedział Adamczyk.

Reklama

Budowa ostatniego fragmentu S3 na Dolnym Śląsku zostanie podzielona na dwa odcinki - z Bolkowa do Kamiennej Góry oraz z Kamiennej Góry do Lubawki. Łącznie to ponad 31 kilometrów trasy. "To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele" - mówił Adamczyk.

Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3 łączący Nową Sól (Lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 r.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

W piątek Adamczyk poinformował również, że za trzy miesiące do realizacji zostanie przekazany ostatni odcinek S3 na północy kraju. Chodzi o 35-kilometrowy fragment łączący Troszyn ze Świnoujściem.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy