Volkswagen szkoli specjalistów od elektromobilności

Volkswagen kontynuuje przygotowania do ofensywy w dziedzinie modeli z napędem elektrycznym i wprowadza w czerwcu szeroki program szkoleń z zakresu elektromobilności.

VW szkoli specjalistów w dziedzinie elektromobilności
VW szkoli specjalistów w dziedzinie elektromobilnościInformacja prasowa (moto)

W ramach "Future Electronic Engineer Program" (FEEP) na całym świecie zostanie przeszkolonych stu młodych inżynierów i pracowników wykwalifikowanych tak, by stali się ekspertami w tej dziedzinie. Jako specjaliści w sprawach uruchomienia produkcji zajmą w przyszłości stanowiska w działach planowania, organizacji hali pilotażowej, w dziale e-Mobility, centrum produkcji przedseryjnej oraz w dziale rozwoju urządzeń elektronicznych. Pierwsi absolwenci trzyletniego szkolenia będą wspomagali w fabryce w Zwickau wprowadzanie do produkcji modeli z rodziny I.D., czyli pojazdów nowej generacji z napędem elektrycznym produkowanych z wykorzystaniem modułowej platformy MEB. Początek nowego programu szkoleniowego ma miejsce w hali pilotażowej marki Volkswagen w Wolfsburgu, należącej do działu Produkcja i Logistyka. W programie uczestniczą inżynierowie z zakładów w Chinach, Brazylii, Argentynie, USA i Meksyku, wsparcie zapewniają ponadto tamtejsze uniwersytety. Szkolenie młodych pracowników z Niemiec, Chin oraz z Ameryki Północnej i Południowej rozpocznie się w czerwcu. Oliver Wessel - szef hali pilotażowej, który nadzoruje proces powstawania wszystkich modeli Volkswagena i wraz ze swoim zespołem dba o to, by bez przeszkód weszły do produkcji seryjnej - chce, żeby FEEP stał się jednym z najbardziej kompleksowych programów szkoleniowych w branży. "W bieżącym i w przyszłym roku będziemy musieli zmierzyć się z 80 procesami rozpoczynającymi produkcję różnych modeli. Każdy z nich jest wyposażony w znacznie więcej elektronicznych urządzeń niż jakikolwiek model we wcześniejszych latach. Jest to dla nas ogromne wyzwanie. A wraz z wprowadzeniem do produkcji modeli na bazie platformy MEB sytuacja stanie się znacznie bardziej wymagająca. Potrzebni nam są specjaliści znający specyfikę fazy rozruchowej produkcji, którzy w razie potrzeby będą służyli pracownikom naszych fabryk pomocą na miejscu i zagwarantują bezproblemowe uruchomienie produkcji. Dzięki temu zamierzamy prowadzić produkcję na bardzo szeroką skalę, przy zapewnieniu jak najwyższych standardów jakości". Absolwenci programu FEEP staną się w pewnym sensie akuszerami nowych aut elektrycznych, które pojawią się na rynku w ramach wielkiej ofensywy Volkswagena. Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. Elektromobilności, opisuje skalę tego wyzwania: "W ciągu mniej więcej trzech lat Volkswagen rozpocznie produkcję 27 elektrycznych modeli należących do czterech marek w trzech regionach świata. W samej fabryce w Zwickau z taśm będą zjeżdżały samochody należące do trzech marek koncernu. W przyszłości w zakładach na całym świecie, w których będą powstawać auta na platformie MEB będziemy potrzebowali młodych inżynierów znających wymagania jakie towarzyszą produkcji aut opartych na tej nowej konstrukcji i którzy wniosą jednocześnie duże praktyczne doświadczenie". Uczestnicy, gdy np. jako informatycy z dziedziny motoryzacji czy jako logistycy przystępują do programu, w większości mają już za sobą studia połączone z działalnością praktyczną. W ramach programu w hali pilotażowej marki Volkswagen w Wolfsburgu zdobędą najpierw podstawową wiedzę z zakresu uruchamiania produkcji i będą uczestniczyć w bieżących projektach, np. w pracach nad pierwszym kompaktowym modelem I.D. Następnie będą kontynuowali kształcenie w ramach seminariów - np. podczas kursu kształcącego specjalistów w dziedzinie programowania - i zaczną podejmować prace nad coraz bardziej wymagającymi projektami. Odbędą również szkolenie za granicą, podczas którego pod okiem wysoko wykwalifikowanych ekspertów zdobędą doświadczenie w praktycznym wprowadzaniu do produkcji nowych modeli.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas