Samochody elektryczne

Niemcy podali listę najlepszych (i najgorszych) samochodów na rynku

Niemiecki automobilklub ADAC zrobił podsumowanie swoich testów samochodów elektrycznych, w którym podał zarówno ogólne oceny, jakie poszczególne modele uzyskały, jak również odniósł ich możliwości do kosztów zakupu. Ważnym poruszonym aspektem była również kwestia realnego zasięgu, jaki te samochody oferują.

Jakie są najlepsze samochody elektryczne?

Właściwie wszyscy obecni na naszym rynku producenci samochodów, od lat inwestują w rozwój elektromobilności. W efekcie wybór modeli elektrycznych lub dostępnych w elektrycznej odmianie, jest już naprawdę duży.

Rodzi to naturalnie coraz większy dylemat co do tego, który z nich warto wybrać. Aby pomóc kierowcom w podjęciu decyzji, największy niemiecki automobilklub ADAC, przygotował ranking przetestowanych przez siebie modeli. Został on podzielony na kategorie:

Reklama
  • samochody miejskie
  • samochody kompaktowe
  • samochody klasy średniej
  • samochody klasy wyższej

Liczba modeli znajdujących się w zestawieniu jest naprawdę duża, choć i tak znalazłby się jeden czy dwa, który zabrakło w zestawieniu. My dodatkowo skondensowaliśmy informacje podane przez ADAC i wyszczególniliśmy pięć najważniejszych kwestii, które zamieściliśmy w poniższych tabelach:

  • ocena - ogólna ocena auta, w której wzięto pod uwagę wszystkie jego parametry (im niższa wartość, tym lepiej)
  • ocena z ceną - ocena ogólna z uwzględnieniem oceny cząstkowej za cenę samochodu (im niższa wartość, tym lepiej)
  • zasięg - pierwsza wartość to oficjalny zasięg samochodu na jednym ładowaniu, według procedury WLTP, zaś druga to wynik uzyskany podczas testu ADAC
  • zalety - najważniejsze zalety modelu, wzięte z podsumowania jego testu
  • wady - największe wady modelu, wzięte z podsumowania jego testu

Na koniec zaznaczmy jeszcze, że na listach zalet i wad nie zawsze zawieraliśmy wszystkie, podawane przez ADAC. Wynika to z dość częstej niekonsekwencji, jaką dało się zauważyć. Przykładowo zapisywanie jako plus mocy ładowania wynoszącej 50 kWh, podczas gdy jest to wartość rozczarowująco niska, albo krytykowanie auta z dużym bagażnikiem za to, że ma "niepraktyczny" kufer. Jeden model chwalony jest za zwrotność, a jego bliźniak już nie, niektóre modele krytykowane są za wysoką masę własną, a większość nie (choć wysoka masa własna to jedna z nieodłącznych cech elektryków) - tym podobnych, niekonsekwentnych i mijających się z prawdą uwag, nie uwzględnialiśmy.

Najlepsze miejskie samochody elektryczne

W tej kategorii najlepiej poszło koreańskim modelom. Ciekawostką z punktu widzenia polskiego kierowcy jest Renault Twingo electric - podobnie jak wersja spalinowa, będąca bliźniakiem Smarta Forfour.

ADAC - miejskie elektryki

Samochódocenaocena z cenązasięgzaletywady
Hyundai Kona electric2,12,2484/435 kmosiągi, zasięg, wyposażenie, gwarancjabrak bagażnika z przodu, przeciętne wykończenie
Kia e-Soul2,12,2 452/390 kmosiągi, zasięg, wyposażenie, gwarancjaprzeciętne wykończenie, brak możliwości montażu haka, cena
Opel Corsa-e2,1 2,0 359/280 kmwyposażenie, zawieszenie, koszty eksploatacjicena, zasięg, mało miejsca z tyłu
Peugeot e-20082,2 2,1 320/260 kmprzestronność, koszty eksploatacji, systemy bezpieczeństwacena, zasięg
Honda e2,22,2 210/180 kmzwrotność, wyposażeniezasięg
Peugeot e-2082,3 1,6 362/280 kmkoszty eksploatacji, wyposażeniezasięg, ilość miejsca z tyłu
Opel Mokka-e2,3 2,2 324/255 kmkoszty eksploatacji, wyposażeniezasięg, brak bagażnika z przodu
Renault Zoe2,5 1,6 390/335 kmkoszty eksploatacji, osiągi, asystenciduży spadek zasięgu pod obciążeniem
Fiat 500e cabrio2,5 2,1 300/245 km5 gwiazdek w ekoteście ADAC, zwrotnośćgumowaty układ kierowniczy, mało miejsca z tyłu, niewielki bagażnik
Dacia Spring4,12,6 230/185 km 5 gwiazdek w ekoteście ADAC,  niskie koszty eksploatacji1 gwiazdka w crashteście, zasięg, jakość materiałów, wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa
Renault Twingo electric4,1 2,7 190/150 km niskie koszty eksploatacji, zwrotnośćhałas, brak szybkiego ładowania, nieprecyzyjny układ kierowniczy

Najlepsze kompaktowe samochody elektryczne

Wśród kompaktów podium należy do SUVów. Zaskoczeniem jest fakt, że eksperci ADAC gorzej ocenili Nissana Leafa w wersji, która ma mocniejszy silnik i większą baterię.

ADAC - kompaktowe elektryki

Modelocenaocenaz cenązasięg zaletywady
Volvo C401,82,6423/410 kmbogate wyposażenie, wykończenie wnętrzea, komfort jazdywysoka cena
Kia Niro EV1,9 2,2 460/410 kmwypoasżenie, gwarancja, układ jezdny, przestronność z przodumateriały wykończeniowe, odgłos wiatru przy wyższych prędkościach
Mercedes EQA 2501,9 2,2 492/350 kmkomfort jazdy, miejsce z przodu, systemy asystującecena, masa własna, niski uciąg 
Volkswagen ID.32,0 2,2 429/335 kmkomfort, osiągi, przestronnośćbłędy oprogramowania, ergonomia, wykończenie, cena, przeciętny zasięg
Cupra Born2,1 2,2 427/295 kmosiągi, komfort, przestronnośćergonomia, przeciętny zasięg, cena 
Renault Megane E-Tech2,1 2,2 450/365 kmmocny i efektywny napęd, wyposażenieprzeciętna widoczność 
Citroen e-C42,2 2,1 354/260 kmkomfort, wyposażenie, ilość miejsca z przoduprzeciętny zasięg, cena, mało miejsca z tyłu nad głową 
Nissan Leaf 40 kWh2,3 2,1 285/200 kmwyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dopracowany napędzasięg, cena 
Mazda MX-302,32,1200/170 kmwyposażenie, układ jezdny, wykończeniezasięg, widoczność, mało miejsc z tyłu 
MG52,4 2,4 380/315 kmosiaągi, wyposażenieprzeciętna wydajność, brak bagażnika z przodu, niski uciąg, przeciętne materiały
Opel Combo e-Life2,4 2,4 285/215 kmbagażnik, praktyczność, wyposażeniezasięg 
Nissan Leaf 62 kWh2,4 2,5 385/300 kmosiągi, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwaduże zużycie energii, cena, ograniczona użyteczność bagażnika 

Najlepsze elektryczne samochody klasy średniej

W klasie średniej również najlepiej oceniono SUVy. Inna sprawa, że większość aut w zestawieniu to właśnie SUVy lub crossovery, co jasno pokazuje kierunek rozwoju motoryzacji.

ADAC - elektryki klasy średniej

Modelocenaocena z cenązasięgzaletywady
Skoda Enyaq Coupe1,72,5542/395 kmwyposażenie, przestronność, komfort jazdy, zasięgwysoka cena, słaby uciąg 
BMW iX31,7 2,7 456/400 kmwyposażenie, przestronność, osiągi, komfort, zużycie energiiwysoka cena, ładowność, uciąg 
Volkswagen ID.51,8 2,3 534/400 kmkomfort, zwrotność, systemy bezpieczeństwajakość wykonania, ergonomia 
Ioniq 51,8 2,5 481/390 kmprzestronność, szybkie ładowanie w sprzyjajacych warunkach, wyposażeniecena, brak tylnej wycieraczki 
BMW i41,8 2,6 584/490 kmmocny i efektywny napęd, zasięg, jakość wykonaniacena, ilość miejsca z tyłu 
Skoda Enyaq1,9 2.2 542/395 kmprzestronność, komfort jazdy, wielu asystentów kierowcyniewielki uciąg 
Kia EV61,9 2,3 528/470 kmwyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, szybkie ładowanie przeciętny komfort jazdy
Polestar 21,92,3551/480 kmwyposażenie, systemy asystujące, osiągicena, gwarancja
Volkswagen ID.41,92,3531/385 kmkomfort, zwrotność, wyposażeniewykończenie, cena, ergonomia 
Mercedes EQB 3501,9 2,7 420/360 kmosiągi, komfort jazdy, przestronnośćcena, brak haka 
Audi Q41,9 2,6 506/410 kmkomfort, zwrotność, bezpieczeństwocena, przeciętne materiały 
Tesla Model 32,0 2,5491/305 kmprowadzenie, zużycie energiikomfort jazdy, rozpraszająca obsługa 
Tesla Model Y2,0 2,9533/415 kmosiągi, wyposażenie, przestronnośćrozpraszajca obsługa, wady fabryczne, komfort, zawodne systemy bezpieczeństwa
Genesis GV602,0 3,0 466/365 kmosiągi, wykończeniecena, brak sieci dilerskiej 
Jaguar iPace2,0 3,1 470/365 kmosiągi, prowadzeniecena, zużycie energii, wyposażenie 
Subaru Solterra2,1 2,8 419/350 kmbogate wyposażenie, prowadzenie, gwarancjahamulce, cena, zasięg przy niskich temperaturach 
Ford Mustang Mach-E2,1 3,0 610/480 kmprzestronność, zasięg, wyposażeniekomfort jazdy 
Mercedes EQC 4002,1 3,1 429/335wykończenie, przestronność, komfort, osiągicena, zużycie energii

Najlepsze elektryczne samochody klasy wyższej

Wśród aut klasy wyższej i luksusowej również triumfuje SUV, ale większość ocenianych aut, to jednak limuzyny.

ADAC - elektryki klasy wyższej

Modelocenaocena z cenązasięgzaletywady
BMW iX1,63,6633/610 kmprzestronność, osiągi, komfort, wykonaniecena 
Mercedes EQS1,6 3,6 768/575 kmprzestronność, zwrotność, osiągi, komfort, bezpieczeństwocena, widoczność
Mercedes EQE1.7 3,1 623/530 kmkomfort, zasięg, zwinność, bezpieczeństwodrogie ceny pakietów, niepraktyczne klamki, wyważenie hamulca
BMW i71,7 3,6 623/545 kmkomfort, zasięg, osiągi, asystencicena, rozmiary nadwozia 
Porsche Taycan1,8 3,6 505/400 km komfort, prowadzenie, osiągicena, brak haka, ilość miejsca z tyłu
Audi e-tron GT2,0 3,8 475/370 kmkomfort, prowadzenie, osiągicena, brak haka, ilość miejsca z tyłu
Mercedes EQV2,4 3,5 356/325 kmprzestronność, komfortprowadzenie, cena, brak haka 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody elektryczne | ADAC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy