Coraz bliżej dwupasmowej Zakopianki do Nowego Targu

Umowę na realizację kolejnego odcinka drogi krajowej nr 47 czyli popularnej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem podpisał w środę szef krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński z prezesem firmy Intercor z Zawiercia, która zrealizuje inwestycję.

Prace nad jednym z budowanych odcinków Zakopianki
Prace nad jednym z budowanych odcinków ZakopiankiMichał AdamowskiReporter

16 kilometrowy odcinek nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł. W ciągu nowej dwupasmowej drogi powstaną cztery węzły, w tym dwa w Nowym Targu oraz w Obidowej i Klikuszowej. W 90 procentach trasa będzie przebiegała nowym śladem.

Pierwotnie przetarg na realizację tej inwestycji wygrała chińska firma Stekol, ale ostatecznie nie spełniła wszystkich kryteriów i oferta ta została odrzucona. W związku z wyłonieniem kolejnej, droższej oferty, konieczne było podpisanie przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka aneksu do umowy gwarantującej sfinansowanie inwestycji. Jest ona o 90 mln zł droższa w stosunku do wcześniej przyjętych kosztów.

Odcinek Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu będzie łączył się z istniejącym dwujezdniowym odcinkiem z Rdzawka - Chabówka. Na kolejnych trzech odcinkach w kierunku Krakowa prace nad nową Zakopianką są już mocno zaawansowane.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas