Bentley Bentayga Diesel
Bentley opublikował właśnie oficjalne informacje dotyczące pierwszego w historii brytyjskiego producenta samochodu z silnikiem wysokoprężnym.
Nowy Bentley Bentayga Diesel pojawi się w ofercie marki z początkiem przyszłego roku. Auto napędzane będzie - zapożyczonym z Audi SQ7 - silnikiem o pojemności 4,0 l.
Samochód zapowiadany jest jako "najszybszy i najmocniejszy" luksusowy SUV na świecie. Pod maską znaleźć się ma potrójnie doładowany, 32-zaworowy, silnik V8 z elektrycznym kompresorem. Jednostka generuje moc 435 KM (3750-5000 obr./min) i może się pochwalić monstrualnym momentem obrotowym 900 Nm (1000-3250 obr./min).
Standardowym wyposażeniem jest ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów produkcji ZF i stały napęd 4x4. Ten ostatni wykorzystuje centralny dyferencjał typu Torsen i rozdziela moc w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej.
Ważące 2390 kg auto poruszać się ma na obręczach w rozmiarze 20 cali (opcjonalnie 21 i 22 cale). Bentley Bentayga Diesel osiągać ma setkę w 4,8 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 270 km/h. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym, wynosić ma 7,9 l/100 km. Mieszczący 85 l zbiornik paliwa - teoretycznie - zapewnia więc zasięg ponad 1000 km.
Bentleya Bentayga z silnikiem wysokoprężnym rozpoznamy m.in. po czarnej kratownicy wlotów powietrza i osłony chłodnicy. W dolnej części przednich drzwi, tuż nad listwą, znalazł się też subtelny znaczek z napisem V8 Diesel.
Auto trafić ma do europejskiej oferty brytyjskiego producenta z początkiem przyszłego roku. Do końca 2017 roku Bentayga Diesel będzie też oferowana w Rosji, Południowej Afryce, na Nowej Zelandii i Tajwanie. Ceny na rodzimym brytyjskim rynku rozpoczynać się mają od 135 800 funtów. To niemal dwa razy tyle, ile zapłacić trzeba za - wyposażone w identyczną jednostkę napędową - Audi SQ7.