Kia Niro
Kia Niro to auto, jakiego do tej pory nie było. Skonstruowane na całkowicie nowej płycie podłogowej, powstałej z wykorzystaniem lekkich i wytrzymałych materiałów, łączy ze sobą dwa światy.
Z jednej strony jest crossoverem o zgrabnej i ładnie narysowanej sylwetce, z drugiej strony to bardzo nowoczesna hybryda, której litowo-jonowy akumulator jest tak wkomponowany w nadwozie, że nie wpływa na funkcjonalność - bagażnik ma 421/1425.
Koreańskiej marce tworzenie ładnych aut wychodzi z modelu na model coraz lepiej. Karoseria Niro to trafione proporcje i modna prezencja. Samochód nie krzyczy wyglądem jak nastolatka, która pierwszy raz dorwała się do kosmetyków matki. Styl powinien przypaść do gustu osobom szukającym oryginalnego auta, ale nie dziwoląga z japońskich kreskówek. Niro napędza 1,6-litrowa, 105-konna jednostka benzynowa. Ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz systemem odzyskiwania ciepła ze spalin, co przyspiesza jej nagrzewanie. Wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 170 Nm. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 141 KM.
W odróżnieniu od wielu współczesnych hybryd Niro w układzie przeniesienia napędu korzysta ze świetnej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, która szybko zmienia biegi i sprawnie wykonuje kickdown. Dzięki jej zastosowaniu ten crossover jeździ jak każdy innych samochód. Nie zgadza się tylko średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km..... Podobnie jak w wypadku pozostałych modeli sprzedawanych w Europie, także hybrydowe Niro jest oferowane z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 tys. km).
Więcej informacji na temat tego modelu znajdziesz TUTAJ, natomiast nasz test tego samochodu przeczytasz TUTAJ.