Ruszają prace nad projektem nowego odcinka drogi S11
Siedmiu wykonawców złożyło oferty na opracowania projektowe dla odcinka S11 Kórnik -Ostrów Wielkopolski - podał w piątek wielkopolski oddział GDDKiA. Najtańsza oferta przekracza11,6 mln zł, najdroższa sięga 18 mln zł.
Planowana trasa będzie miała ok. 96 km długości. Zamawiający na realizację opracowań projektowych przeznaczył kwotę ponad 14,2 mln zł brutto. Większość oferentów zadeklarowała 50-miesięczny termin realizacji. Najniższą cenę zaproponowała spółka JPL Project z Warszawy. Teraz oferty będą weryfikowane pod kątem merytorycznym oraz formalno-prawnym.
Projektowana droga S11 na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski stanowi fragment drogi S11 Poznań - Ostrów Wielkopolski, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego.
Nowa droga umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego drogi krajowej z miast leżących przy trasie, oraz usprawni przemieszczanie się między Poznaniem, Ostrowem Wielkopolskim a Katowicami. Ponadto przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa, skrócenia czasu przejazdu między miastami w regionie oraz między regionami.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowego odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, budowę dwupoziomowych, bezkolizyjnych węzłów drogowych a także dwupoziomowych, bezkolizyjnych przejazdów dla dróg poprzecznych przecinających drogę ekspresową. Powstaną też obiekty inżynierskie w ciągu i nad drogą ekspresową, drogi dojazdowe i urządzenia ochrony środowiska.
Rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA Alina Cieślak powiedziała w piątek PAP, że przetarg na budowę tego odcinka powinien zostać ogłoszony na przełomie 2021 i 2022 roku. Po tym, jeśli zapewnione będzie finansowanie inwestycji, ruszą prace budowlane.
GDDKiA podała, że w ramach przygotowanego w 2005r opracowania, na odcinku Poznań - Kluczbork uwzględniono dostosowanie drogi krajowej nr 11 do standardu drogi ekspresowej. Na odcinek S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski składają się odcinki Kórnik - Jarocin i Jarocin - Ostrów Wielkopolski o łącznej długości ok. 96 km. Z opracowania wyłączono realizowane osobno obwodnice Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego.