Budowa autostrad

Obwodnica Skawiny będzie dokończona w 2018 roku

Pod koniec 2018 r. zostanie dokończona obwodnica Skawiny k. Krakowa - zapowiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. W poniedziałek podpisał on program inwestycyjny dla tego zadania, zakładający budowę ostatnich dwóch etapów trasy i ronda.

Nowa droga klasy GP (główna przyspieszona) będzie miała 2,2 km długości. Wyprowadzi ona ruch samochodowy z miasta i skomunikuje tamtejsze tereny przemysłowe.

"Został podpisany program inwestycyjny dla czwartego i piątego etapu, czyli praktycznie zakończenia tej inwestycji i wpięcia jej w dwóch miejscach do drogi krajowej nr 44, do tego powstanie funkcjonalne rondo na skrzyżowaniu z ul. Krakowską, pozwalające płynnie przemieszczać się z obwodnicy w kierunku Krakowa" - wyjaśnił Adamczyk.

"Tą decyzją kończymy działania inwestycyjne na drodze krajowej nr 44 w zachodniej części aglomeracji krakowskiej. To nie jest inwestycja tylko dla Skawiny, ale też setek tysięcy podróżujących tą drogą - to jedna z bardziej obciążonych tras w Małopolsce" - zaznaczył szef resortu infrastruktury.

Reklama

Dodał, że na wszystkie przedsięwzięcia zarezerwowano ponad 60 mln zł. Za realizację zadania będzie odpowiadać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak poinformował dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński, w drugiej połowie przyszłego roku zadanie powinno uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a oddanie drogi do użytku jest planowane na koniec 2018 r. Budowana będzie w systemie "Zaprojektuj i Zbuduj".

Początkowo planowano, że inwestycja będzie realizowana ze środków woj. małopolskiego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. W marcu tego roku została podpisana umowa z jej wykonawcą, na którego wybrano konsorcjum pod przewodnictwem firmy Vistal Gdynia.

Nowy odcinek obwodnicy Skawiny będzie miał ok. 2,2 km długości. Zacznie się od skrzyżowania z ulicą Energetyków i skończy na skrzyżowaniu z ulicą Piłsudskiego (droga krajowa nr 44).

Pierwszy etap, ukończony w 2014 r. ma swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego wcześniej przez gminę Skawina fragmentu obwodnicy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44), a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji kosztującej ponad 43,7 mln zł powstała ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy