Kraków-Warszawa obwodnicą Radomia. Znamy terminy!
Do połowy 2018 r. w ciągu drogi krajowej nr 7 (Kraków-Warszawa) zostanie wybudowana zachodnia obwodnica Radomia. Dzięki niej kierowcy jadący z północy na południe Polski ominą Radom i zakorkowane - szczególnie przed weekendem - rondo przy wjeździe do miasta.
Obwodnica będzie miała prawie 25 km. Wjazd na drogę ekspresową będzie możliwy tylko na węzłach: Radom Północ (w Jedlance), Radom Zachód (w Mleczkowie), Wolanów i Radom Południe (w Młodocinie).
Jak poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Agnieszka Stefańska, rozstrzygnięty został przetarg na dokończenie projektowania i budowę obwodnicy. Najtańszą (729,4 mln zł) i jednocześnie najkorzystniejszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados.
W przetargu wystartowało siedem firm. Wszystkie zadeklarowały wybudowanie drogi w ciągu 30 miesięcy i oferowały 10-letnią gwarancję na wykonane prace. Najdroższą ofertę - 977 mln zł - złożyło konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na realizację zadania ok. 834,5 mln zł.
Obwodnica ma być wybudowana w ciągu 30 miesięcy (nie licząc okresów zimowych) od podpisania umowy, które nastąpi po kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu każda i pasem awaryjnym. Równolegle przebiegać będą drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną. Wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, zabezpieczenia akustyczne.
Warszawski oddział GDDKIA do końca maja planuje rozstrzygnąć przetargi na budowę kolejnych 27,5 km tras ekspresowych, na budowę których zostały złożone najniższe oferty o łącznej wartości ok. 2,8 mld zł. To postępowania na budowę obwodnicy Góry Kalwarii i południowej obwodnicy Warszawy.