Budowa autostrad

Kierowcy pojadą fragmentami S7 pod Jędrzejowem

Od piątku kierowcy pojadą pierwszymi, kilkukilometrowymi odcinkami nowej jezdni z docelową nawierzchnią, budowanej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Jędrzejowem i granicą woj. świętokrzyskiego z Małopolską. Cała 20-kilometrowa trasa ma być udostępniona we wrześniu.

Jak wyjaśniła rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras, ekspresowa "siódemka" na tym odcinku jest budowana w śladzie istniejącej trasy, dlatego aby móc kontynuować prace przy układaniu kolejnych warstw nawierzchni jezdni, niezbędne są przełożenia ruchu.

Obecnie kierowcy już korzystają na przeważającym odcinku z nowej, wschodniej jezdni drogi ekspresowej, jeżdżąc po przedostatniej warstwie wiążącej nawierzchni. Ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach.

"W piątek planowane jest przełożenie ruchu na zachodnią jezdnię drogi ekspresowej, na odcinku o długości ponad 4 km - od budowanego węzła w Łączynie do dawnej stacji benzynowej. Jest to pierwszy odcinek na tej inwestycji, z docelową warstwą ścieralną nawierzchni, oddany do dyspozycji kierowcom. Kolejny, o długości ponad kilometra, udostępniony zostanie za budowanym węzłem Mierzawa na jezdni wschodniej" - opisywała Pawelec-Buras.

Reklama

Ruch na obu nowych odcinkach odbywać się będzie jedną jezdnią, w obu kierunkach.

Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonawcy kontynuację prac przy układaniu nawierzchni. W miarę postępu robót, wprowadzane będą kolejne zmiany organizacji ruchu, które ułatwią kierowcom podróżowanie i pozwolą na dokończenie robót.

Udostępnienie całego odcinka budowanej drogi ekspresowej S7 jest planowane 22 września - po zakończeniu procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.

W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa trasa ekspresowa, o długości ok. 20 kilometrów, z czterema węzłami - w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga, z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia, będzie biegła w przeważającej części po śladzie istniejącej obecnie drogi krajowej nr 7.

W ramach inwestycji zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe, zapewniające komunikację lokalną.

Wartość robót wynosi ok. 348,6 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana z funduszy unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy